پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
عجب شیر ما - استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: این مهم فرصت خوبی برای تکریم میهمانان و گردشگران درشان نام و آوازه آذربایجان است و باید از آن در جهت توسعه صنعت گردشگری و سایر بخش‌ها استفاده کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مجید خدابخش  در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر شاهد سال آبی نسبتاً خوبی در مقایسه با سایر استانها در آذربایجانشرقی بودیم وبا توجه به همین بارش‌ها  37 درصد آب دریاچه ارومیه نسبت به مهر افزایش آب داشته است.

وی افزود: هر عملی آثار ماندگار و خیری که میلیاردها بار از اصل موضوع مهم‌ترند به دنبال دارد و کار خیر مدرسه سازی از این جمله هستند.

استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به سرریز شایان توجه جمعیت به شهر جدید سهند اضافه کرد: برای تأمین نیازهای جمعیتی زیرساختهای لازم از جمله مدرسه، درمانگاه  باید در نظر گرفت.

 خدابخش تصریح کرد: شهر جدید سهند به جهت بافت درست و جامع و اصول صحیح شهر سازی به عنوان الگو برای سایر شهرها می‌تواند مطرح باشدو با توجه به نیاز مبرم شهر جدید سهند به فضای جدید آموزشی برای سال جدید تحصیلی احداث 6 مدرسه 12 کلاسه تا مهر 97  ضروری است.

خدابخش در پایان بااشاره به رویداد تبریز 2018 گفت: این مهم فرصت خوبی برای تکریم میهمانان و گردشگران درشان نام و آوازه آذربایجان است و باید از آن در جهت توسعه صنعت گردشگری و سایر بخش‌ها استفاده کرد.

جعفر پاشایی نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه تعلیم وتربیت استان بر اساس ارزیابی وزارت آموزش وپرورش، رتبه سوم کشوری را در شاخص‌های عمومی و اختصاصی کسب کرده است.

وی افزود: با برنامه ریزی،هماهنگی وتلاش شبانه روزی، برای استقرار پایه دوازدهم در سالتحصیلی آینده مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی یاد آور شد: در تابستان سال95 ستاد اسکان فرهنگیان آذربایجانشرقی رتبه اول کشوری و در تابستان سال 96 رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به ستاد اسکان معلمین، دانش آموزان و اولیاء هستند، گفت: رضایتمندی معلمان، آرامش دانش آموزان و تکریم ومشارکت اولیاء به نحو احسن در ستادهای اسکان، دغدغه مسئولین دستگاه تعلیم وتربیت استان است.

پاشایی ابراز کرد: در استان 37 پایگاه با 2070 اتاق آماده استقبال و پذیرش از میهمانان و گردشگران می‌باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: امسال در راستای ارائه خدمات حداکثری به میهمانان نوروزی سامانه‌ای طراحی شده است که کلیه مراحل هدایت ، راهنمایی و معرفی مراکز دیدنی از طریق سامانه و تلفن همراه انجام می‌دهد.

مرتضی محمد زاده نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و کمبود فضاهای آموزشی و بازنشستگی 70 نفر از نیروهای شاغل در منطقه در سال آتی، مجموعه را نیازمند  توجه ویژه می‌نماید.

فرماندار اسکو در ادامه گفت:25 مدرسه دولتی در شهر سهندوجود دارد و با توجه به سر ریز جمعیت سهند نیازمند14 مدرسه 12 کلاسه برای حل مشکلات فضای آموزشی هستیم.

یحیی نجابت مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو نیز در این جلسه اظهار داشت: گذشته از کمبود فضای آموزشی، تجهیز مدارس جدید الاحداث شهر جدید سهند از چالشهای مهم و عمده منطقه است.

وی در پایان گفت: برای سال جدید تحصیلی احداث حداقل 76 کلاس درس در شهر جدید سهند ضروری است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: