چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
عجب شیر ما - تسهیلاتی به میزان 445 میلیارد و 750 میلیون ریال برای طرح های اشتغال زا با تصویب کارگروه تخصصی اشتغال به آذربایجان شرقی تخصیص یافت .
به گزارش عجب شیر ما به نقل از یرنا، تعداد 18 طرح در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی استان با معرفی کارگروه اشتغال از طریق بانک های ملی و رفاه می توانند تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.
میزان اشتغال زائی طرح های فوق پنج هزارو77 نفر خواهد بود.
همچنین برش بانکی و شهرستانی اعتبارات سهم سال جاری مشاغل خانگی به میزان 158 میلیارد ریال با بهره چهار درصد در این نشست به تصویب رسید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی دراین جلسه با انتقاد از تسهیلات در نظرگرفته شده فوق، اظهار کرد: برای استانی که بیش از سه میلیون و800 هزار نفر جمعیت دارد اختصاص چنین مبالغی نمی تواند مثمرثمر باشد.
احمد محمدزاده افزود: مسئولان دولتی باید اعتبارات فوق را حداقل با افزایش نرخ بهره به حدود 12درصد، سقف اعتبارات را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهند تا گرهی از مشکلات اقتصادی باز شده و اشتغال های پایدار ایجاد شود.
وی، همکاری بانک های عامل برای تخصیص زودهنگام اعتبارات یاد شده را خواستار شد و گفت: بانک ها درجذب این اعتبارات ملی باید با یکدیگر رقایت کرده و از هم سبقت بگیرند تا شاگرد اول دراین زمینه باشند نه شاگرد آخر.
محمدزاده با بیان اینکه مدیریت اجرایی آذربایجان شرقی استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نهایت همکاری را با بانک های استان داشته است، یادآور شد: برهمین اساس انتظار می رود بانک ها نیز با مدیریت استان و دستگاه های اجرایی همراهی و همکاری نزدیک داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز دراین نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های تعاونی استان، گفت: افزون بر چهارهزار تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی استان فعال است که نیمی از جمعیت استان را تحت پوشش دارند.
احد حسینی، میزان اشتغال مستقیم این تعداد تعاونی در آذربایجان شرقی را 56 هزار و641 نفراعلام کرد و اعتبارات دولتی به این تعاونی ها طی دو سال اخیر را نامناسب و بسیار ناچیز خواند.
وی، تعدادی تعاونی مسکن مهر استان را 268 مورد اعلام و اظهارکرد: این تعاونی ها تا کنون 16 هزار و 222 واحد مسکن مهر را ساخته، واگذارکرده و یا درحال واگذاری است.
حسینی همچنین از عضویت دومیلیون و 564 هزار و 478 نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در تعاونی های سهام عدالت خبر داد و گفت: تا کنون 630 میلیارد ریال سود به اعضای این تعاونی ها پرداخت شده است.
برچسب ها: تبریز ، اشتغال
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: