جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
حقیقت پور خبر داد:
عجب شیر ما - نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن این که از ترک زبان ها خواست تا صبوری بیشتری کنند و گفت: ما از مدیریت شبکه دو و برنامه فیتیله به دادستان تهران شکایت کردیم همچنین با مسوولان وزارت اطلاعات در این راستا گفت وگوهایی انجام شده است.
عجب شیر ما: به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا؛ منصور حقیقت پور ضمن محکوم کردن اقدام زشت و قبیح صداوسیما گفت: ما خواستار تنبیه جدی عوامل این برنامه هستیم و در این راستا به دادستان تهران شکایت کردیم که این شکایت در حال پیگیری است.
وی افزود: ما در این راستا از تمام ترک زبان ها خواستار صبوری بیشتر هستیم و به آنان می گوییم ما این موضوع را تا تنبیه کامل خاطیان پیگیری می کنیم از این رو از آنان می خواهیم احساسات خود را مدیریت کنند تا اغتشاش ایجاد نشود. کسانی که درگیری و اغتشاش ایجاد می کنند جزو مردم فهیم ترک زبان نیست.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این راستا با سرافراز رییس سازمان صداوسیما نیز گفت وگو کردم و وی اظهار ناراحتی و پشیمانی کرد و عوامل خاطی را برکنار کرد ولی ما خواهان برخورد بیشتر با عوامل این برنامه هستیم از همین رو شکایت خود را به دادستان ارائه کردیم که با این افراد برخورد کنند.
وی افزود: در این راستا گفت وگوهایی با مسوولان وزارت اطلاعات انجام داده ایم تا وزارت اطلاعات نیز این موضوع را به جد بررسی کند.
در جریان پخش برنامه فیتیله که توسط گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما صبح جمعه به صورت زنده پخش می شد یکی از مجریان برنامه با لحن و به کار بردن کلماتی ناشایست به زبان آذری موجب بروز ناراحتی در بین مردم به ویژه ترک زبانان شد.
به دنبال اعتراض های انجام شده در این راستا، صدا و سیما در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی قول مساعد مبنی بر توبیخ دست اندرکاران و توقف پخش این برنامه خبر داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: