پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
عجب شیر ما--سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: به دنبال وقوع پدیده تندباد در تبریز روز جمعه 16 نفر در این شهر به خاطر نشت گاز منوکسید کربن مسموم شدند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا وحید شادی نیا با اعلام اینکه ماموران اورژانس استان امروز 146 ماموریت انجام دادند، گفت: حوادث مسمومیت در تبریز ناشی از نشت گاز بخاری یا آبگرمکن بود.
وی با اشاره به اینکه حوادث گازگرفتگی جمعه به علت اطلاع رسانی و حضور به موقع نیروهای اورژانس فوتی نداشت، از شهروندان خواست جهت پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر نشت گاز مونوکسید کربن لوله های بخاری و کلاهک دودکش ها را چک کنند.
شرکت گاز آذربایجان شرقی هم با صدور اطلاعیه ای از مردم استان خواست با امتحان گرم بودن لوله های بخاری از صحت عملکرد دودکش بخاری منازل خود اطمینان حاصل کنند.
بر اساس این اطلاعیه در صورت سرد بودن دودکش توصیه می شود وسیله گازسوز مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم ایجاد حرارت در لوله های بخاری، وسیله گرمایشی تا بررسی دقیق خاموش شود.
بر پایه این گزارش وزش شدید باد می تواند بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد جریان خروج حرارت و محصولات ناشی از احتراق از دودکش وسائل گازسوز اثر گذاشته و آن را به داخل محیط باز گرداند.
از صبح جمعه باد شدید و گاهی تندباد تبریز را فراگرفت و علاوه بر مصدوم شدن 2 عابر پیاده بر اثر سقوط داربست تبلیغاتی مانع از فرود چند هواپیما در فرودگاه تبریز، موجب واژگونی ایستگاه های اتوبوس و شکسته شدن تعدادی از درختان شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: