جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگرچه امروز نمی‌توان ادعا کرد که چالش‌های اقتصادی رفع شده، اما قاطعانه اعلام می‌کنیم که گام‌های اساسی را برداشته‌ایم و دشمنان همانند گذشته نمی‌توانند به خاطر برخی کمبودها فشار بیاورند.

به گزارش عجب شیر به نقل از فارس ، رحیم شهرتی‌فر صبح امروز در دیدار با احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه دولت تدبیر و امید زمانی که کار خود را شروع کرد با پاره‌ای از مشکلات و چالش‌ها روبه‌رو بود، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که کشور در آن دوره درگیر آن بود، سطح پایین رضایت مردم از لحاظ اقتصادی بود زیرا زمانی که در هر خانواده یک یا چند جوان تحصیل‌کرده بیکار است یک نوع نارضایتی ایجاد می‌شود.

وی افزود: تورم لجام‌گسیخته، وضعیت درمان و بیمارستان‌ها، بحران واحدهای تولیدی، عدم پرداخت حقوق کارگران، بحران مؤسسات مالی و اعتباری و مشکلاتی از این دست باعث نارضایتی مردم شده بود و موضوع دیگری که بر این مشکلات اضافه می‌کرد، عدم توجه کافی به تخصص‌گرایی و افول شایسته‌سالاری بود که اعتماد به فرآیندها را در نگاه مردم کاهش داده بود.

وی با بیان اینکه اختلافات در سطح ملی باعث بروز مشکلات و نگرانی‌های بسیاری در بین مردم شده بود، گفت: خوشبختانه اکثریت قاطع مردم ایران در انتخابات سال 92 با رأی خودشان شایسته‌ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند و این مسئله در سطوح پایین نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر جلب رضایت مردم و کارآمد نشان دادن دولت، خاطرنشان کرد: تکریم ارباب ‌رجوع، تنها گذاشتن صندلی در راهروی اداره نیست بلکه پاسخگو بودن و جلب رضایت مردم است، خوشبختانه امور رو به اصلاح بوده، همکاران خدمتگزار در دستگاه‌های دولتی با وجود امکانات کم، علاقمند خدمت به مردم هستند.

شهرتی‌فر ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های بزرگ، کم‌توجهی به اجرای دقیق و مؤثر قوانین بود، دولت تدبیر و امید شعاری که در عمل به آن پای‌بند بود، اجرای قانون بود، قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان تائید کرده، لازم‌الاجراست اما در دوره‌های گذشته برخی قوانین عمل نمی‌شد که با این وضعیت چارچوب اصلی کشور به هم می‌خورد.

وی تأکید کرد: قانون فصل‌الخطاب است، روح قانون در حقیقت منافع عمومی را در نظر می‌گیرد، مصلحت و منافع عمومی مردم در عمل به قانون تحقق پیدا می‌کند و این امر خط مشی دولت تدبیر و امید است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت چند سال از خدمت دولت تدبیر و امید و در فرصت‌های باقی‌مانده باید خودمان را متعهد به تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی بدانیم و با  افرادی که می‌خواهند در این مسیر سنگ‌اندازی کنند، برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی اعتماد مردم به‌ نظام فراهم می‌شود که نهادها همگی به وعده‌های خود عمل کنند، گفت: به عبارتی اعتماد مردم را باید با عمل به گفته‌ها جلب کرد، سخنرانی کار بسیار سختی نیست بلکه عمل کردن هنر است.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: متأسفانه تاریخ انقلاب و ارزش‌هایی را که به آنها باور داریم و برای روی کار آمدن آن ارزش‌ها جان خود را فدا کرده‌ایم، به‌ خوبی و به‌ صورت قانع‌کننده به نسل جوان منتقل نکرده‌ایم و رسانه‌های غربی از این خلاء سوءاستفاده می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اختلافات سیاسی اگر به معنی تضارب آراء برای تلاش در راه منافع ملت باشد، ایده‌آل است اما اینکه اختلاف و تفرقه داشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد همچنان که همه دیدند اختلافات درگذشته چه بلایی سر کشور آورد. 

وی اضافه کرد: مدیریت عالی شهرستان آذرشهر نیز باید نهایت سعی و تلاش خود را برای وحدت‌آفرینی و کم کردن اختلافات انجام دهد اما این به معنای این نیست که برای حفظ وحدت در مقابل اقدامات فراقانونی و غیرقانونی چشم‌پوشی کنیم، قانون فصل‌الخطاب بوده و هرکسی بخواهد  در مسیر خدمتگزاری موفق شود باید جایگاه‌ها قانون و ضابطه حفظ کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: