پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
عجب شیر ما - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سینماهای دیجیتال و اکران همزمان فیلم در شهرستان‌ها خبرداد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در اختتامیه جشنواره عکس ساقه‌های طلایی گندم در هشترود راه‌اندازی سینماهای دیجیتال و اکران همزمان فیلم در شهرستان‌ها را یک حرکت فرهنگی مناسب برشمرد و گفت: این حرکت موجب ایجاد انگیزه در مخاطبان شده و زمینه تماشای فیلم برای همه‌ مردم را فراهم می‌کند.

وی افزود:١١ سینما در آذربایجان شرقی با چهار هزار و 910 صندلی موجود است که از این تعداد پنج سینما با 6 سالن در تبریز است.

محرمی به ظرفیت قوی هنری هنرمندان شهرستان هشترود اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری 2 جشنواره در در طی امسال در این شهرستان گواه بر این مسئله است.

وی گفت: شهرستان‌هایی که فضاهای فیزیکی کم برای ایجاد سینما را دارند با توافقی که با سازمان سینمایی داریم می توانند تولیدات سینمایی خود را در مجتمع های فرهنگی هنری شهرستانها به نمایش بگذارند.

محرمی معاون هنری اداره کل در خصوص وضع کنونی سینماهای تبریز و استان گفت: ١١ سینما در آذربایجان شرقی با چهار هزار و 910 صندلی موجود است که از این تعداد پنج سینما با 6 سالن در تبریز است.

وی از نمایندگان مجلس خواست نسبت به افزایش بودجه و اعتبار مسائل فرهنگی شهرستان‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

محرمی سیاست اصلی دولت را برپایه برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: واگذاری امور به متخصصان، انجمن‌های فرهنگی و هنری و ادبی، موسسات فرهنگی و هنری و اهالی فرهنگ و هنر و آماده سازی زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی فرهنگی را جهت استفاده آحاد مردم استان از تولیدات فرهنگ و هنری از جمله اولویت‌های این اداره کل است.

وی در ادامه به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اشاره کرد و گفت: بهترین و تاثیرگذارترین راه توسعه فضاهای فرهنگی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: