جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از واگذاری توافقی شرکت ماشین‌آلات صنعتی به تراکتورسازی تبریز خبر داد و گفت: مردم مطلع باشند که دیگر کارد به استخوان رسیده بود و ما چاره‎ای نداشتیم جز اینکه وارد میدان شویم تا از بیکاری کارگران جلوگیری کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حکمتعلی مظفری عصر امروز در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان اظهار کرد: شرکت ماشین‌آلات صنعتی در سال 85 براساس قانون خصوصی‌سازی از تراکتورسازی منفک و به بخش‌خصوصی واگذار شد.

وی افزود: این شرکت از سال 90 دچار مشکلات مالی و در سال 93 عملاً فعالیت آن متوقف می‌شود تا 300 کارگر این مجموعه بیکار شوند و پس از 18 ماه عدم دریافت حقوق، مبادرت به تجمعات متعدد جلوی درب استانداری کنند.

مظفری اذعان داشت: بعد از جلسات متعدد، بحث ورشکستگی مطرح شده ماشین‌آلات صنعتی بررسی شده و در اجرای مواد 13 و 14 قانون ورشکستگی، در جلسه تجدیدنظر این امر تائید شده و به‌صورت رسمی از اول مرداد 95 در اختیار اداره تسویه ورشکستگی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با هم‌فکری دستگاه‌های مختلف استان، مشکلات مطرح و در نهایت قرارداد اجاره ماشین‌آلات صنعتی را منعقد کردیم و تا آن موقع 90 نفر از کارگران این کارخانه با پرداخت حقوق و ... بازنشسته شده و با بقیه کارگران قرارداد جدید منعقد می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: در مرحله بعدی سهامداران اصلی شرکت به میزان 5 میلیارد تومان کمک کردند تا بخشی از معوقات 18 ماهه کارگران را پرداخت کنیم و این شرکت را به مزایده گذاشتیم ولی احدی در مزایده شرکت نکرد و قضیه منتفی شد. 

مظفری تصریح کرد: طبق قانون مرحله دوم مزایده را اجرا و 57 میلیارد تومان قیمت کارشناسی شرکت تعیین شد ولی مراجعه کننده‌ای نبود، اگر کسی کمتر می‌خواست قانون اجازه فروش را به ما می‌داد، چرا که بنا بود با چنگ و دندان کارخانه را حفظ کنیم تا کارگران بیکار نشوند.

وی افزود: در نهایت بالاترین قیمت را تراکتورسازی ارائه داد و مبلغ مصوب 35 میلیارد تومان بود و قرار شد کارخانه را به قیمت 45 میلیارد تومان به‌شکل توافقی به تراکتورسازی واگذار کنیم، تعهد این بود که حقوق 200 کارگر را بپردازیم و این کارگران تا پنج سال تعدیل نشوند.

این مسؤول یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 400 کارگر استان در کارخانه‌های ورشکسته به‌کار مشغول هستند که ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند و مسؤولیت همه این‌ها به عهده ما قرار دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: