جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اهر عنوان شد؛
فرماندار شهرستان اهر گفت: کارشکنی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران توجیه‌پذیر نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، زاهد محمودی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید که بر مبنای تحقق شعار سال تدوین‌شده و رفع موانع پیشروی اشتغال و سرمایه‌گذاری که جزو اولویت‌های اصلی کشور محسوب می‌شود را جزو وظایف اصلی‌مان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع سرمایه‌گذاری و اشتغال عزم جدی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد، افزود: بیکاری که جوانان را به‌شدت رنج می‌دهد اگر با جان و دل مشکلات جوانان را در این حوزه بپذیریم و بتوانیم قدم‌هایی در راستای حل مشکلات این قشر برداریم آنگاه می‌توانیم بگوییم کاری کرده‌ایم.

تصویب ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریالی

فرماندار شهرستان اهر از تصویب ۴۴ طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این خبر داد، گفت: از مجموع این طرح‌ها ۵ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و با اشتغال‌زایی ۵۳ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند و از این تعداد نیز ۲ طرح با اشتغال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از سوی بانک تجارت تسهیلات پرداخت‌شده است.

محمودی اصلی‌ترین موانع کارآفرینان و سرمایه‌گذاران شهرستان اهر را اعمال قوانین سختگیرانِ ذکر کرد، بیان داشت: معضل اساسی جامعه امروزی بیکاری جوانان بوده به‌طوری که فرمانداری اهر نیز از این امر مستثنی نیست بلکه بیشترین مراجعه‌کنندگان و ارباب‌رجوع فرمانداری شهرستان اهر به بحث بیکاری باز می‌گردد و این امر نشان‌دهنده سختی کار ما در دستگاه اجرایی است.

وی بابیان اینکه عدم تخصیص سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان اهر از سال جاری به‌صورت مستقل برخی نارضایتی و مشکلات را به وجود آورده است، گفت: سال‌های گذشته تسهیلات مشاغل خانگی به‌صورت مستقل و انفرادی پرداخت می‌شد ولی متأسفانه امسال این‌گونه نبوده و برای متقاضیان و ادارات ذی‌ربط مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: کسانی که قصد دارند در حوزه‌های فرهنگ و هنر و گردشگری و صنایع‌دستی طرحی را اجرا و اشتغال‌زایی کنند اما به دلیل عدم موانع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با مشکلاتی مواجه هستند و از طرفی عدم همکاری بانک‌ها موانع متعددی را ایجاد می‌کند.

محمودی اضافه کرد: بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر همکاری نمی‌کنند چه‌بهتر که پرداخت تسهیلات به این بانک‌ها محول نشود و بانک‌هایی که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بی‌نصیب می‌گذارند سهمیه تسهیلات آن‌ها باید قطع شود و بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم بانک رفاه اهر اصلاً در پرداخت تسهیلات همکاری نمی‌کند.

اصلی‌ترین مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی فروش نرفتن محصولات است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این جلسه اصلی‌ترین مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های جهاد کشاورزی را عدم بازاریابی و فروش محصولات عنوان کرد.

محمد اسدی اظهار کرد: بخش کشاورزی ظرفیت بالقوه‌ای در بهره‌گیری و گسترش مشاغل خانگی در روستاها را دارد چراکه روستائیان در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در بخش کشاورزی نقش مؤثری را می‌توانند ایفاء کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: بخش کشاورزی با دامنه گسترده و زیرمجموعه‌های مختلف می‌تواند مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی را در روستاها بیشتر از سایر بخش‌ها جلوه داده و تحقق بخشد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در راستای تسهیل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مجوزهای لازم را صادر می‌کند، افزود: در هر یک از بخش‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی هر یک از متقاضیان و بهره‌برداران در خصوص صدور مجوز مشکلی داشته باشند ما آن مشکل را حل می‌کنیم تا حداقل بخشی از موانع پیش رو و مشکلات آن‌ها برطرف کنیم.

اسدی اصلی‌ترین مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های جهاد کشاورزی را عدم بازاریابی و فروش محصولات عنوان کرد، گفت: اگر تعاونی‌ها و دستگاه‌ها ذی‌ربط استانی بتوانند ورود پیداکرده و محصولات تولیدی تولیدکنندگان شهرستانی خریداری و به فروش برسانند بخش عمده‌ای از مشکلات تولیدکنندگان رفع و دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نخواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از صدور ۳۵ مجوز طرح مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد، بیان کرد: در طول سال جاری علاوه بر صدور مجوز مشاغل خانگی، بلکه مجوز ۲۵ طرح را نیز تمدید کرده‌ایم و از طرفی ۷۰ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۹۸ نفر را جهت بهره‌مندی و دریافت تسهیلات پشتیبانی تکمیل پرونده و به دستگاه مربوطه ارجاع داده‌ایم.

وی بابیان اینکه سعی ما بر این است که بتوانیم از طریق مختلف اشتغال پایدار در روستاها داشته باشیم، ابراز داشت: اغلب روستائیان برای انجام امور اداری جهت دریافت تسهیلات کیلومترها راه طی می‌کنند و اغلب از کندی مراحل اداری در بانک‌ها گله‌مندند، اگر بانک‌ها در انجام امور روستائیان تسهیل بخشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود و این‌که برای مشکلی کوچک مجدداً روستایی به شهر اهر کشانده و باعث نارضایتی آن‌ها شویم به اعتقاد بنده اصلاً درست نیست.

    
    

برچسب ها: اشتغال ، اهر ، فرماندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: