چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
محب‌خدایی:
عجب شیر ما - معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: افتتاح رویداد «تبریز 2018» در سوم فروردین 1397 قطعی شده است و پلان‌ها و برنامه‌هایی که داریم باید به جمع‌بندی و نتیجه نهایی برسد که در همین ارتباط با همکاری صدا و سیما موضوع گردشگری سلامت در تبریز را در برنامه‌ریزی‌هایی جداگانه دنبال می‌کنیم تا این نوع از گردشگری در تبریز رونق یابد.
به‌گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمد محب‌خدایی در ششمین جلسه سیاست‌گذاری «تبریز 2018» با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی‌های میراث فرهنگی در تمام حوزه‌ها باید مدیریت‌شده باشد، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که هزینه‌هایی که در این رویداد می‌شود باعث کسب درآمد و افزایش جذب گردشگری شود.  

وی ادامه داد: برنامه‌های تبریز2018 باید به‌گونه‌ای باشد که برای سال‌های آینده نیز در تبریز برنامه داشته باشیم و هزینه‌هایی که انجام می‌شود بتواند باعث افزایش ورود گردشگر و درآمدزایی شود.

محب‌خدایی با اشاره به سند چشم‌انداز 20ساله نظام و هدف‌گذاری برای جذب 20 میلیون گردشگر خارجی تا سال 1404 افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از تبریز 2018 بتوانیم در این خصوص به نحو مطلوب استفاده کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: اقداماتی که در قالب رویداد تبریز2018 برگزار می‌شود، اقداماتی است که منافعش تنها به تبریز برنمی‌گردد بلکه منافع اجرای این رویداد به تمام کشور می‌رسد.

وی با تشریح برنامه‌هایی برای افزایش جذب گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی اضافه کرد: در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای سفر به تبریز در قالب جشنواره خرید یکی از این برنامه‌هاست که در این خصوص شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به‌عنوان حامی مالی این جشنواره برای اهدای جوایز قرعه‌کشی خرید ورود پیدا کرده است و هر فردی که در این جشنواره خرید کند و از کارت خوان‌های این شرکت استفاده کند در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود.

محب‌خدایی افزود: ضمن این‌که در برنامه‌ریزی با برخی از استان‌ها نیز این جشنواره را پیگیری می‌کنیم و در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده با یزد، جشنواره خرید در تبریز و یزد برگزار می‌شود و جایزه این جشنواره و قرعه‌کشی آن نیز سفر به تبریز و یزد است، به این صورت که افرادی که در جشنواره یزد خرید می‌کنند به قید قرعه به تبریز سفر می‌کنند و افرادی که در جشنواره خرید تبریز شرکت می‌کنند به قید قرعه به یزد سفر خواهند کرد.

وی هم‌چنین به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرتبط با رویداد تبریز2018 اشاره کرد و گفت: برگزاری رالی خانوادگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این خصوص است و در همین ارتباط بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قصد داریم تور‌ رالی خانوادگی ایران را به مقصد تبریز برگزار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای اجرای رویداد تبریز2018 نیز گفت: برای میزبانی شایسته از گردشگران در تبریز زیرساخت‌های اقامتی ارتقا می‌یابد و در صورت اتمام هتل‌های در دست ساخت در تبریز تعداد تخت‌های اقامتی رسمی در این استان که در حال حاضر هشت هزار تخت است، دوبرابر می‌شود.

مرتضی آبدار افزود: بر اساس بخشنامه ارسالی به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نمایشگاه‌های مختلف باید در تبریز برگزار شود.

در این جلسه هم‌چنین نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی نیز به بیان نظرات و تشریح برنامه‌های خود برای رویداد تبریز2018 پرداختند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: