جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
مدیرعامل شهرک سهندآذران اعلام کرد
عجب شیر ما - مدیرعامل شهرک برق و الکترونیک سهندآذران گفت: با احداث برج نرم افزاری در زیربنای 20 هزار متر مربعی می توان برای حدود هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس ، سلطانی صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار آذربایجان شرقی از شهرک برق و الکترونیک سهندآذران اظهار کرد: در استان حدود یک هزار و 420 نفر فارغ‌التحصیل صنعت برق و الکترونیک وجود دارد ولی جایی برای جذب و اشتغال اینها نیست اما با احداث برج نرم‌افزاری می‌توان ضمن بکارگیری این متخصصان ارز آوری زیادی نیز ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد یک شغل در صنایع معمولی حدود 300 میلیون تومان و در صنعت نرم افزاری تنها 25 میلیون تومان است، افزود: این برج نرم‌افزاری می‌تواند با فعالیت مناسب در عرض 5 سال به میزان 70 میلیارد دلار صادرات داشته باشد.

سلطانی با اشاره به مشکلات فراوان و بروکراسی دراز و طویل موجود بر سر راه تامین زیرساخت‌های شهرک سهندآذران متذکر شد: برای تامین برق شهرک حدود دو ماه بین دو اداره برق ائل‌گولی و چایکنار در رفت و آمد بودیم، ما را از بروکراسی نجات دهید واقعا خسته شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در هر صورت با تلاش‌هایی که کردیم همه زیرساخت‌های برق و گاز شهرک را فراهم کردیم و این شهرک تنها شهرکی است که تک‌تک قطعات آن از بدو تاسیس دارای سند مالکیت است و امسال به عنوان شهرک خصوصی برتر کشور انتخاب شد.

این فعال علمی و اقتصادی اذعان داشت: شهرک سهندآذران یکی از کانون‌های علم و فناوری استان محسوب می‌شود و دولت موظف است همه زیرساخت‌های کانون را فراهم کند.

سلطانی از تصویب بودجه یک میلیاردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این شهرک خبر داد و گفت: از مسوولان تقاضا داریم تلاش کنند مشکلات قانونی و مقرراتی تخصیص این بودجه نیز رفع شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: