شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کشور ما از حدود 60 سال پیش عادت کرده نفت را استخراج کرده به فروش برساند و وزارتخانه‌ها این درآمد را به راحتی خرج کنند؛ حالا این پول نیست و باید ادارات ما مسیرهای طولانی فرآیندهای اداری را حذف کنند.

 مجید خدابخش در حاشیه بازدید از شهرک برق و الکترونیک سهندآذران در گفت‌وگو با فارس  اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدود است نمی‌توان شهرک‌های دولتی را توسعه داد بنابراین احداث شهرک خصوصی سهندآذران را کاری ارزشمند و یک ضرورت می‌دانیم.

وی افزود: طبق قانون دولت مکلف است زیرساخت‌های آب، برق، گاز، آسفالت و راه شهرک‌های خصوصی را دم در شهرک تامین کند ما نیز در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان برای تامین اعتبار زیرساخت‌های سه شهرک خصوصی استان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: کشور ما از حدود 60 سال پیش عادت کرده نفت را استخراج کرده به فروش برساند و وزارتخانه‌ها این درآمد را به راحتی خرج کنند؛ حالا این پول نیست و یا بسیار محدود است و باید ادارات ما به سمت تکنوکراسی حرکت و مسیرهای طولانی فرآیندهای اداری را حذف کنند.

وی توضیح داد: یکی از هسته‌های مزیت‌دار سند تدبیر توسعه محوریت قرار دادن صنایع نرم افزاری و الکترونیکی است که محدودیت جغرافیایی نداشته و بسیار درآمدزا و اشتغال آفرین است.

این مسوول تاکید کرد: در مقطع کنونی ما در یک دوره گذار قرار گرفته‌ایم و حالا اشتغال جوانان پیش نیاز سرمایه‌گذاری است و نظام اجرایی باید زمینه‌ها را آماده و موانع قانونی و اجرایی حمایت از سرمایه‌گذار را رفع کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم ورود فعالان شهرک سهندآذران بر عرصه تولید صنایع مهندسی پزشکی تاکید و تصریح کرد: در استان سالانه با هزار و 400 فارغ التحصیل برق و الکترونیک مواجه هستیم که باید برای اینها شغل ایجاد و از پتانسیل‌های عظیم این سرمایه انسانی استفاده کنیم.

وی گفت: امروزه شاهد هستیم برنامه اسنپ بیش از هزار میلیارد تومان در بورس قیمت دارد و سال گذشته با وجود کاربران 4 میلیونی خود 160 میلیارد تومان سود کرد؛ در حالی که تنها دارایی آن فکر است.

برچسب ها: استاندار ، تبریز ، شهرک
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: