پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
عجب شیر ما - قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس در مرکز خداآفرین، تکمیل زیرساخت های صنعت توریسم و گردشگری و محرومیت زدائی را جزو اولویت ها و محور فعالیت های منطقه آزاد ارس بیان کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدرضا نیافر کفت: دریاچه سد خداآفرین، آثار تاریخی و طبیعت بکر جنگل های ارسباران را فرصت مغتنم برای جذب گردشگران و نیز زمینه ایجاد اشتغال پایدار و عامل موثر در مهاجرت معکوس از شهرها به این مناطق عنوان کرد و افزود: برای همکاری و ارایه خدمات ویژه رایگان در برخی موارد با کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخلی و خارجی آمادگی داریم.
وی با تاکید بر لزوم ارایه راه کارهای جدید از سوی مسئولین در راستای حفظ گونه های حیوانی و گیاهی و پیشگیری از شکار بی رویه حیوانات در منطقه، واگذاری پارک وحش به بخش خصوصی را شیوه مناسب جهت تکثیر نسل حیوانات بومی جنگل و جلوگیری از انقراض نسل آنان نام برد و گفت: در این راستا می توان با الگوگیری از کشور آفریقای جنوبی با تکثیر نسل حیوانات زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست در موارد معین مجوز شکار نیز صادر کرد.
منطقه آزاد ارس با چهار زون اصلی شامل دو زون در شهرستان جلفا و دو زون در محدوده شهرستان خداآفرین، دارای 51 هزار هکتار از اراضی منطقه در شمال غرب کشور در نوار مرزی رود ارس واقع شده است.
این سازمان که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه 1382 برای شتاب بخشیدن به توسعه اقتصادی منطقه تاسیس شد، در سال 1387 نیز به محدوده خداآفرین افزایش یافت.
برچسب ها: ارس ، تبریز ، اشتغال زایی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: