پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز خبر داد
عجب شیر ما - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز از دستگیری 17 متکدی پاکستانی در تبریز خبر داد و گفت: متأسفانه در بحث اتباع خارجی پس از صرف زمان و هزینه‌های گزاف برای شناسایی و دستگیری با توجه به انتقال به کمپ‌های مربوطه در پایتخت بعد از 24 ساعت رهایی دوباره به تبریز برمی‌گردند که این موجب مشکلات بیشتر می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید برزگر در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در بحث متکدیان به‌صورت بین بخشی با حمایت نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد که از گذشته در تبریز فعال هستند به این مسئله ورود کرده‌ایم، اظهار داشت: در راستای نتیجه‌گیری هرچه بهتر حوزه تکدی‌گری را به سه دسته متکدیان اتباع داخلی و متکدیان اتباع بیگانه و کودکان کار تقسیم‌بندی کرده‌ایم و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها انجام‌ شده است.

وی بیان کرد: متکدیان و اتباع داخلی که ترکیبی از شهروندان تبریزی و استان و برخی اتباع داخلی که از استان‌های دیگر هستند که به دلیل فضای موجود در تبریز اقدام به این کار می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز ادامه داد: دسته دیگر متکدیان خارجی هستند که جزو اتباع خارجی بوده و خطری جدی برای تبریز و استان تلقی می‌شود و با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه‌های دولتی مرتبط و سازمان‌های مردم‌ نهاد تلاش کرده‌ایم در تبریز به‌صورت دقیقی با این موضوع برخورد کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در بحث اتباع خارجی پس از صرف زمان و هزینه‌های گزاف برای شناسایی و دستگیری با توجه به انتقال به کمپ‌های مربوطه در پایتخت بعد از 24 ساعت رهایی دوباره به تبریز برمی‌گردند که این موجب مشکلات بیشتر می‌شود.

برزگر بیان کرد: در دستگیری‌های اخیر اتباع پاکستانی در مرحله اول مجموعاً 17 نفر دستگیر شدند که 8 نفر آنان کودک بودند، با این‌ وجود درخواست اقدام محکم و قاطع برای عودت این اتباع به کشورهای خودشان داریم.

وی گفت: در مورد کودکان کار با توجه به اینکه این نوع شیوه برخورد و اقدامات انجام‌شده فوق‌العاده حساس بوده و خوشبختانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین بهزیستی استان و شهرداری تبریز و همکاری بخش‌های دیگر به‌صورت نرم و بدون حساسیت در بحث کودکان کار به‌خوبی پیش می‌رویم و در آینده خبرهای خوشی را خواهیم شنید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تبریز، بیان کرد: با توجه به اینکه مسائل فرهنگ و اجتماعی به‌ویژه بحث بازآفرینی پایدار شهری در مناطق کمتر برخوردار تا مشارکت خود اهالی و محلات در مناطق نباشد مشکلی رفع نخواهد شد.

وی تأکید کرد: لاجرم باید به این سمت برویم که از طریق شورایاری‌ها و یا عناوین دیگر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم چراکه با توجه به توسعه تبریز و الحاق روستاهای دیگر به تبریز مدیریت کلان‌شهرها بسیار سخت شده است.

برچسب ها: متکدی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: