جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبر داد
عجب شیر ما - رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با برگزاری رویداد تاریخی تبریز 2018, از 52 کشور اسلامی جهان، نمایندگان گردشگری و وزرا به تبریز سفر خواهند کرد.

به گزارش عجب شیر به نقل از فارس، صمد حسن‌زاده در دیدار با هیاتی از سفرای هفت کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه با خیرمقدم به سفرای 9کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: جایگاه استان آذربایجان‌شرقی همواره در کشور جزو رتبه‌های اول است و واحدهای بزرگی در این استان فعالیت اقتصادی و تجاری دارند.

وی بیان کرد: صنایع معدن این استان دارای ظرفیت‌های بزرگی چون مس، طلا، نقره و سنگ‌های تزئینی و خاک‌های صنعتی است و این منابع جزو بزرگ‌ترین ذخایر معدنی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان دانشگاهی و پزشکی و علمی در کشور معرفی شده است و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور در این استان قرار گرفته و به چندین زبان دانشجویان در دانشگاه تبریز تدریس می‌شود.

وی گفت:  استان آذربایجان‌شرقی در صنایع قطعه‌سازی و مخصوصا قطعات خودرو به عنوان قطب صنعتی محسوب می‌شود، به طوری که تولیدات صنعتی و قطعات خودرو به کشورهای فرانسه، آلمان اتریش و چک صادر می‌شود و این استان در تولید محصولات صنایع غذایی،خشکبار، شیرینی و شکلات جزو رتبه‌های نخست کشوری است.

حسن‌زاده به ظرفیت داروسازی استان اشاره کرد و افزود: چهار کارخانه داروسازی با دانش فنی کشورهای بزرگ در این استان فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: معتقدیم تمام کشورها به خصوص کشورهای آسیایی شرایط بسیار مناسبی جهت مشارکت برای سرمایه‌گذاری دارند.

حسن‌زاده اعلام کرد: اطمینان می‌دهیم در این استان و کشور جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری و مشارکت نیازمند سرمایه مالی نیستیم و بیشتر به دنبال ارتباطات اقتصادی و استفاده از تکنولوژی این کشورها هستیم.

وی بیان کرد: در مذاکرات دو سال گذشته در دنیا ثابت شد که ایران  به دنبال صلح و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در سال 2018 یک همایش بزرگ جهانی به عنوان تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی  برگزار می‌شود و از 52 کشور اسلامی وزرا و نمایندگان گردشگری به تبریز سفر خواهند کرد و از تمام کشورها دعوت می‌کنیم که در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: در سال گذشته تبریز به عنوان پایتخت صنعت فرش در سازمان‌های بین‌المللی معرفی شد و فرش و هنر فرش تبریز یکی از هنرهای دستی و هنرهای بسیار ارزشمند جهانی است در تبریز در زمینه فرش، کارگاه‌های تولیدی زیادی فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: کشور ایران نیاز به نوسازی و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا دارد و این سفرا می‌توانند این پیغام را به کشورهای خود برسانند که ایران به خصوص استان آمادگی لازم برای استفاده از تکنولوژی آنها داریم.

وی بیان کرد: در زمینه تولید نیروگاه‌های برقی برای صادرات به کشورهای همسایه در زمینه پتروشیمی و در زمینه صنایع به خصوص گاز و نفت این اطمینان  را می‌دهیم که قیمت تمام شده محصولات ایران برای صادرات اقتصادی بسیار مناسب است و می‌تواند کمک بزرگی به کشورهای دیگر بکند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: