سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
عجب شیر ما - رئیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: بخش پیوند قلب و سایر واحد های وابسته به آن در این بیمارستان فعال می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، دکتر ناصر صفایی افزود: در این راستا رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت از مرکز قلب شهید مدنی تبریز با هدف با هدف ارزیابی و صدور مجوز بازدید کرد.
وی ادامه داد: دراین بازدید بخش پیوند قلب، درمانگاه نارسایی و پیوند قلب، آی سی یو پیوند قلب و مجوز انجام اعمال جراحی مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر صفایی اظهار کرد: تمامی تمهیدات و تجهیزات پیوند قلب به همت اعضای پیوند این مرکز فراهم شده و مرکز قلب و عروق شهید مدنی تبریز آماده پذیرش بیمار است.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد اعمال موفقیت آمیز بخش پیوند این مرکز باشیم.
مرکز فوق تخصصی جراحی قلب و عروق شهید مدنی در سال 1348 با تلاش و همت پدر جراحی نوین قلب ایران، پروفسور عباسقلی دانشور، که بعدها به نام مرکز ملی قلب نامیده شد، فعالیت خود را آغاز کرد.
در پانزدهم آبان 1348 اولین جراحی قلب باز در ایران با تعویض دریچه میترال بر روی خانمی به نام غزال در این مرکز با موفقیت به انجام رسید.
این بیمارستان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران قلبی و عروقی در شمالغرب کشور در طی سالیان اخیر با ارائه انواع خدمات در جهت ارتقای سلامت جامعه نقطه اتکائی برای بیماران بوده ونیز نقش به سزایی در جهت تربیت و آموزش فوق تخصصی جراحی و داخلی قلب داشته و به عنوان یکی از قطب‌های مهم آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی کشور مطرح است.
هم اکنون این مرکز دارای 236 تخت فعال، 6 اتاق عمل، 4 عدد دستگاه آنژیوگرافی، اورژانس قلب، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی قلب وعروق، بخش‌های 'سی سی یو'، 'آی سی یو'، بخش های جراحی و داخلی قلب است.
بخش قلب کودکان، توانبخشی قلب (EECP ، فیزیوتراپی ، طب سوزنی ، الکترودیاگنوزیس) آزمایشگاه فوق تخصصی تنفس، اکوکاردیوگرافی، کلینیک پیس میکر، رادیولوژی، آندوسکوپی، دیالیز با حضور مجرب ترین اساتید قلب و عروق و کادر درمان در شمالغرب کشور علاوه بر استان های همجوار به کشورهای همسایه نیز ارائه خدمات می کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: