جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عحب شیر ما - سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به واگذاری نادرست اکثر واحدهای تولیدی به بخش خصوصی بین سال‌های 87 تا 92 گفت: اصل 44 و قوانین بالادستی ایرادی ندارند ولی در اجرای این قوانین با مشکل جدی مواجه هستیم.

به گزارش عجب شیر ما به فارس سعید شبستری خیابانی در جمع مدیران استان، اظهار داشت: یکی از موانع اصلی توسعه مورد انتظار استان در سال 92 موقع تحویل استانداری، مشکلات واحدهای تولیدی بود که به طرز ناصحیح و بدون در نظر گرفتن اهلیت‌ها واگذار شده بودند.

وی افزود: در اوایل قبول مسئولیت در استان با مشکلات عدیده ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی مواجه بودیم که طبق قانون باید هر سه ماه یکبار پایش می‌شد ولی این پایش صورت نمی‌گرفت و به مرور زمان کارخانه دچار مشکلات جدی شد و در حال از بین رفتن بود. 

شبستری ابراز داشت: در آن مقطع به سراغ پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی رفتیم و جلسه گذاشتیم و گفتیم طبق قانون واحد واگذار شده باید در هر سه ماه یکبار پایش می شد که این پایش‌ها صورت نگرفته؛ در نهایت دستور دادند که پیگیری کنند ولی حتی یک صفحه کاغذ هم به ما ندادند!

این مسئول ادامه داد: کارخانه بلبرینگ‌سازی در سطح بین المللی می‌درخشید و با محصولات اروپایی رقابت می‌کرد اما متاسفانه به یک راننده تریلی واگذار شد که هیچ سررشته‌ای از مدیریت و کارخانه‌داری ندارد و بدهی انباشته کلانی به بار آورده و حقوق کارگرانش را هم از چندین ماه پرداخت نکرده بود و ترجیح می‌داد از چین بلبرینگ وارد و با برند بلبرینگ سازی تبریز به بازار ب‌فروشد و با جان و مال مردم هم بازی ‌کند.

شبستری افزود: یکی از کارخانجات هم به کسی واگذار شده که خودش در کرج واحد تولیدی مشابهی دارد و اینجا را کم کم به تعطیلی کشانده تا کارخانه خودش در کرج فعال بماند. حتی قصد داشت ماشین آلات کارخانه را هم خارج کند که ما از طریق نیروی انتظامی مانع شدیم.

وی با بیان اینکه  واحدتولیدی مطرح دیگری به کسی واگذار شده بود که در آمریکا اقامت داشت و از لوازم یدکی گرفته تا زمین‌های کارخانه را فروخت و یک کارخانه خالی با کارگرانی که هشت ماه حقوق نگرفته بودند به جای گذاشت.

این مسئول تاکید کرد: اصل 44 خوب است ولی متاسفانه به درستی و بر اساس قانون اجرا نمی‌شود؛ امیدواریم بعد از این با بررسی های لازم و قدامات کارشناسی ایرادات صورت گرفته اصلاح و سپس واگذاری‌ها به صورت علمی انجام شود.

برچسب ها: شبستری ، تبریز ، کارخانجات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: