جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
عجب شیر ما - معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستائی این استان در سالجاری اختصاص یافت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدصادق پورمهدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به آب کشاورزی شهرستان بناب، افزود: بیشتر اعتبارات فوق در راستای مکانیزه کردن کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال روستایی اختصاص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه موضوع آب در کشور به یک بحران تبدیل شده است، اظهار کرد: ضروری است از آب موجود حفاظت لازم به عمل آید و با مکانیزه کردن طرح های آبرسانی از هدررفت آب جلوگیری کنیم.
پورمهدی با تأکید بر ضرورت صرفه جویی و استفاده بهینه از آب شرب و آب کشاورزی، پیشنهاد کرد جهت کنترل و جلوگیری از هدررفت آب، دولت اداره آب را به خود مردم واگذار کند.
وی با انتقاد از کشت محصولات نیاز به آب بیشتر در کشور از جمله پیاز و هندوانه، گفت: در شرایطی که با بحران شدید آب مواجه هستیم، هندوانه کاشته و به کشور ترکیه که پر از آب است، صادر می کنیم.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مصرف بیش از حد آب در بناب، گفت: متأسفانه مردم بناب بیش از سرانه کشوری آب مصرف می کنند که بایستی مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.
ضیاءالله اعزازی همچنین با اشاره به مشکل آب در روستاهای آلقو و شورگل بناب افزود: به علت نبود آب و تعطیلی کشاورزی در این روستاها بیکاری در آن ها بیداد می کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه بر حل سریع مشکل آب روستاهای این شهرستان تأکید کرد.
برچسب ها: بناب ، عمرانی ، پور مهدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: