پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
نایب رئیس شورای شهر تبریز:
نایب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه انتخاب یک شهردار معادل انتخاب ۱۲۰ مدیر شهری است، گفت: برای انتخاب شهردار از بین 5 گزینه با شاخص‌های تعیین شده، نیاز به زمان دارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سونیا اندیش، در خصوص شرایط انتخاب شهردار برای تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخاب شهردار اصلی‌ترین رسالت شورای شهر است به طوریکه انتخاب یک شهردار معادل انتخاب ۱۲۰ مدیر شهری است، از این رو حساسیت و تبادل‌نظر زیادی روی این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه پنج گزینه منتخب برای شهرداری تبریز دارای توانمندی‌هایی بوده که هر کدام جزو افراد وزین در استان هستند، افزود: برای انتخاب یک فرد با شاخص‌های تعیین شده، نیاز به زمان داریم.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: از آغاز فعالیت شورای پنجم حساسیت زیادی روی انتخاب شهردار بین اعضا وجود داشت تا بتوان یک فرد توانمند را انتخاب کرد.

وی با اشاره به فعالیت خود در سه کمیسیون شورای شهر از جمله سرمایه‌‌گذاری و کسب و کار، عمران و برنامه و بودجه بیان کرد: ‌کمیسیون‌ها مجزا از یکدیگر نبوده و مکمل همدیگر هستند.

اندیش با تاکید به اولویت خود در کمیسیون سرمایه‌گذاری در راستای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ابراز کرد: با توجه به ظرفیت عظیم تبریز که جزو شهرهای مطرح جهان است و تجار شاخصی دارد،باید سرمایه‌گذاری در این شهر تثبیت یابد تا به‌تبع آن درآمد پایدار حاصل شود.

وی توریست داخلی و خارجی را یک مزیت بزرگ برای تبریز مطرح کرد و گفت: با ورود یک توریست به شهر، درآمد نیز وارد شهر می‌شود و باید از این فرصت بهترین استفاده را برد.

توریست در شهر دنبال چی می‌گردد

نایب رئیس شورای شهر تبریز، نگرش غلط رایج در جامعه از یک توریست را بیان کرد و افزود: متاسفانه گمان می‌کنیم که توریست در شهر به دنبال یک مجتمع تجاری و پاساژ است در حالی که توریست به دنبال فرهنگ اصیل آن منطقه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سلیقه غذایی تبریز بسیار زیاد بوده و باید با آموزش رستوران‌ها، مهمان‌سراها، رستوران‌ها و غیره همچنین ترغیب آنها برای وقت‌گذاری به ارائه غذاهای روتین سنتی بتوان از ظرفیت غذایی سنتی تبریز نیز در جذب توریست بهره گرفت.

به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی

اندیش با اشاره به اینکه در شورای پنجم تنها نماینده زن هستم و مسوولیت سنگین‌تری نسبت به زنان بر عهده دارم، ادامه داد: برنامه‌ای برای استفاده از نیروی زنان در پست‌های مدیریتی شهرداری داریم زیرا در زمینه‌های مشارکت و کار اجتماعی که جزو شاخص‌های رشد اقتصادی یک مملکت محسوب می‌شود، زنان نقش ویژه‌ای دارند ولی متاسفانه در مدیریت اجرایی شهر کمتر استفاده شده‌اند.

وی اذعان داشت: تبریز جزو یکی از شهرهای آلوده کشور بوده و شاخص آلودگی بالایی دارد که بخش عمده این موضوع صنعتی بودن شهر است که به علت بزرگ شدن شهر برخی تولیدات به حریم شهر وارد شده و باعث آلودگی شهر شده‌اند.

60 درصد آلودگی شهر تبریز ناشی از تردد است

عضو شورای پنجم تبریز، ۶۰ درصد آلودگی شهر تبریز را ناشی از تردد و ترانسفر داخلی دانست و گفت: از آنجایی که سازمان صنعت و معدن، محیط زیست و وزارت نفت سهمی در بهبود آلودگی هوا دارند، شورا نیز می‌تواند با ورود مستقیم خود و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ترغیب بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان، عمل کند.

وی با تاکید به اینکه در نوسازی ناوگان هر چه هزینه شود سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود، افزود: باید با ورود ناوگان‌های هیبریدی و یورو ۶، بستر لازم فراهم شود و دولت و شهرداری از حالت تصدی‌گری خارج شده و با کمک دولتی و کمک بانک بستر فاینانس برای بخش خصوصی ایجاد شود.

اندیش یادآور شد: در حال حاضر خودروهایی با بیش از ۲۵ سال عمر در حال تردد هستند و باعث از بین رفتن آرامش شهری می‌شوند که برای این منظور برنامه‌های تدوین شده و به کمک دستگاه‌های اجرایی عملیاتی خواهند شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: