جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت وگو با فارس مطرح کرد
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی فقط یک گزینه از طریق وزارت کشور مطرح شده بود که آن هم آقای خدابخش بود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی به مشروح آخرین وضعیت در خصوص انتخاب استاندار آذربایجان‌رقی پرداخت و اظهار داشت: در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی فقط یک گزینه از طریق وزارت کشور مطرح شده بود که آن هم آقای خدابخش بود.

وی با بیان اینکه هر گزینه‌ای که مطرح می‌شود باید منطبق بر شاخص‌های تعیین شده نمایندگان استان باشد، افزود: فرد منتخب باید شناخت صحیح از شرایط استان داشته و اطلاعات و آشنایی کافی از ظرفیت و نیاز استان داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استانداری که به استان می‌آید باید فراجناحی بوده و وابسته یا متعلق به هیچ جناحی نباشد بلکه تماماً متعلق به مردم باشد.

مردم استان به شدت با مسائل اقتصادی و معیشتی دسته و پنجه نرم می‌کنند

وی با تاکید به اینکه استاندار اگر وابسته به جناحی باشد، درگیر مسائل حاشیه‌ای خواهد شد و به‌تبع آن از مسائل اساسی مردم استان غافل می‌شود، ابراز کرد: باید قبول کنیم که مردم استان به شدت با مسائل اقتصادی، معیشتی و موضوعاتی از این قبیل دسته و پنجه نرم می‌کنند که استاندار باید به این موضوعات فکر کند نه اینکه تحت تاثیر و فرمان جناح و جریان باشد.

سعیدی تصریح کرد: در حال حاضر استان آذربایجان‌رقی در موضوعات حساسی از جمله موضوعات معیشتی، محیط زیست، تبریز ۲۰۱۸، دریاچه ارومیه و غیره درگیر است که استاندار جدید باید با این رویکرد مسوولیت را بپذیرد در غیر این صورت سیاست و جناح‌بازی نان و آب برای مردم نخواهد شد.

وی افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی با انواع مختلف در حال گسترش بوده و نمی‌توان به راحتی و سهولت از کنار آن رد شد و استاندار منتخب برای استان بزرگی مانند آذربایجان‌شرقی باید برای این موضوعات برنامه اجرایی داشته باشد.

تصمیم نهایی و انتخاب استاندار توسط هیات دولت

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش وزارت کشور در تعیین استاندار ضعیف بوده و در حد یک پیشنهاد می‌تواند نظر دهد، افزود: انتخاب استاندار توسط هیات دولت و خود ریاست جمهوری و نمایندگان وی انتخاب می‌شود و تصمیم‌گیرنده نهایی هیات دولت است.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان چارچوب‌ها و معیارهای خود مبنی بر انتخاب استاندار را به دست هیات دولت و رئیس جمهور رساندند تا براساس این معیارها فردی را برگزینند.

سعیدی اذعان داشت: استاندار جدید باید فرد کاری، مدیر جهادی و اهل ریسک باشد و فقط برای قرب‌ الی الله بتواند حمایت کلی مردم استان را پشتوانه کاری خود قرار دهد.

وی با یادآوری دوره انتخاب استانداری آقای جبارزاده برای استان گفت: در آن دوران رئیس مجمع نمایندگان استان بودم و با توجه به اینکه حدود یک ماه برای انتخاب استاندار طول کشید از این رو جو رسانه‌ای و غیررسانه‌ای در استان حاکم شد و حتی نام برخی افراد که اصلاً مطرح نبود نیز بر سر زبان‌ها افتاد که ناشی از مطرح شدن از طرف خود افراد، جریانات سیاسی و منفعت‌ طلبی برخی افراد دیگر بود.

برخی نام‌‌های عنوان شده، اصلاً مطرح نیستند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر نیز چنین جوی در استان حاکم بوده و برخی نام‌هایی عنوان شده، اصلاً مطرح نیستند و به احتمال زیاد یا خودشان مطرح می‌کنند و یا از طریق جریانی مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فعلا اطلاعی در خصوص جلسه دیگر مجمع نمایندگان اعلام نشده است، گفت: جلسات هیات دولت روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و پرونده‌های ارسالی برای انتخاب استاندار نیز در این روزها ارسال و رسیدگی می‌شود.

سعیدی گفت: از اینکه دقیقاً چه روزی استاندار آذربایجان‌شرقی انتخاب خواهد شد، اطلاعی ندارم ولی هر وقت انتخاب شد باید منطبق با معیارهایی تعیین شده باشد و ما اصلاً با فرد کاری نداریم بلکه به شاخص‌ها اهمیت می‌دهیم که فرد متتخب نیز باید دارای این شاخص‌ها باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: