پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
فرماندار:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اشتراکات فراوان بین مردم جمهوری آذربایجان و مناطق آذری نشین ایران، گفت: توجه به تاریخ، فرهنگ و مدنیت مشترک تبریز و باکو باید وجه اهتمام رسانه ها و خبرنگاران دو طرف باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا؛ رحیم شهرتی فر در دیدار جمعی از خبرنگاران رسانه های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان با وی، با تاکید بر نقش مهم و تعیین کننده رسانه ها در نزدیک تر ساختن مردمان دو طرف، افزود: ما از حضور فعالان رسانه ای باکو در تبریز بسیار خرسندیم، چون می دانیم در بازگشت به موطن خود با نگاه ژرف و حرفه ای خود می توانید در معرفی تبریز و آذربایجان ایران به مزردم کشورتان گام های موثر و مفیدی بردارید.
وی اظهار کرد: ما انتظار داریم آنچه در مدت اقامت خود در تبریز و آذربایجان شرقی مشاهده می کنید، زیبائی ها و واقعیات را در رسانه های خود منعکس کنید تا بدین طریق دوستی ها و صمیمت ها بیان مردمان دو سوی ارس تحکیم و تقویت شود.
شهرتی فر، معرفی و شناساندن آثار تاریخی تبریز و باکو، عالمان بزرگ شیعه در تبریز، آشنائی با مراکز دانشگاهی و درمانی تبریز و معرفی بازار مسقف و تاریخی تبریز را از جمله انتظارات خود از حضور جامعه خبری جمهوری آذربایجان در تبریز بیان کرد.
وی با اشاره به اشتراکات فراوان دینی، زبانی، فرهنگی و اجتماعی بین تبریز و باکو، یادآور شد: بر اساس اسناد تاریخی ، مدنیت و تاریخ این دو شهر عین هم است و حتی آثاری از انقلاب مشروطه ایران که تبریز خاستگاه آن بود، علاوه بر موزه های تبریز در موزه های جمهوری آذربایجان نیز دیده می شود که این نشان دهنده عمق روابط فرهنگی و تاریخی بین دو منطقه است.
شهرتی فر، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 را اتفاقی بسیار مهم و موثر در منطقه دانست و با بیان اینکه در این راستا آماده همه گونه همکاری با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان هستیم، گفت: این انتخاب بر اساس معیارهای مشخص و جایگاه ارزشمند تاریخی و فرهنگی تبریز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: انتخاب شهر باکو به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2019 نیز برای مردم تبریز بسیار خوشحال کننده است و می توان تجربیات تبریز در سال آینده میلادی برای پذیرائی از گردشگری جهان اسلام را در اختیار باکو قرار داد.
فرماندار تبریز از تبریز به عنوان سر ایران و قلب آذربایجان یاد کرد و افزود: توسعه و بسط همکاری ها و روابط سیاسی و اقتصادی بین تهران و باکو از تصمیمات منطقی و مهم روسای جمهوری ایران و آذربایجان است که همه باید در راستای همین هدف حرکت کرده و زمینه ساز تقویت همکاری ها در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و رسانه ای باشیم.
شهرتی فر، لغو روادید از سوی جمهوری اسلامی ایران برای اتباع جمهوری آذربایجان را گامی عملی و موثر در توسعه روابط دوجانبه خواند و خواستار تحقق این امر از سوی دولت جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی شد.
به گزارش ایرنا، 13 نفر از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان برای بازدید از آثار تاریخی و معرفی آنها با هدف تقویت ارتباطات رسانه ای بین تبریز و باکو از روز گذشته وارد تبریز شده و مدت سه روز در این شهر تاریخی اقامت خواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: