شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
استاندار:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بیش از یکصد هزار واحد صنفی تک‌کارفرمایی در استان، گفت: بسیاری از این واحدها در زمینه هنرهای دستی مانند آهنگری، مس‌گری، نجاری و منبت‌کاری فعالیت می‌کنند که با از کار افتادن صاحبان آنها، این هنرها نیز از بین می‌رود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: در گذشته‌های دور هر کارفرمایی حداقل یک شاگرد در کنار خود داشت، اما امروز این فرهنگ به فراموشی سپرده شده و ما در سال‌های قبل بارها بر اجرای طرح استادشاگردی در واحدهای صنفی تأکید کرده‌ایم.
 
وی تأکید کرد: باید مسئولان امر مقدمات اجرای این طرح را فراهم کنند، چراکه با اجرای این طرح، ضمن حفظ مشاغل و هنرهای قدیمی، فرصت‌های شغلی زیادی نیز برای جوانان ایجاد می‌شود.
 
  استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به هنر بافت فرش در شهر تبریز، گفت: خوشبختانه بسیاری از مردم این شهر، در هنر بافت فرش مشغول به کار هستند و هرماه به دلیل خلاقیتی که در این حوزه دارند نقشه‌های جدیدی از فرش دستبافت را در بازار تبریز می‌توان مشاهده کرد.
 
  وی همچنین اظهار کرد: بافت تابلو فرش در شهر سردرود نیز باعث شده که میزان بیکاری در این شهر به صفر برسد. بافندگان تابلو فرش در سردرود علاوه بر اینکه نیاز استان را تأمین می کنند؛ تولیدات خود را به بسیاری از استان‌ها و حتی برخی کشورها نیز صادر می‌کنند.
 
  جبارزاده با قدردانی از تلاش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در افزایش مهارت‌افزایی فارغ‌التحصیلان، گفت: باید با اتخاذ تدابیر مناسب توسط این سازمان و سایر دستگاه‌های متولی، هر یک از جوانان کشور بتوانند حداقل در یک حرفه مهارت داشته باشند.
 
  وی همچنین بر لزوم توجه به حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی برای تولید ثروت و افزایش درآمدهای مردم استان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.
 
  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این دیدار از آمادگی این سازمان برای افزایش همکاری با استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تبریز همواره در حوزه‌های مختلف کشور موثر بود و به جرات می‌توان گفت که بستر توسعه اقتصادی بسیار خوبی برای کل کشور محسوب می‌شود.
 
  محمدامین سازگارنژاد ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی به جوانان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: