جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
فرماندار شهرستان تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه گسل تبریز تهدیدی جدی برای همه است، گفت: فضاهای آموزشی باید از امنیت کافی در مقابل حوادث غیر مترقبه ای مانند زلزله برخوردار شوند تا جان فرزندان و سرمایه های ملی در امان بماند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، رحیم شهرتی فر در آیین افتتاح 51 پروژه ی عمرانی، رفاهی، آموزشی آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمدن اسلامی همواره نخستین مدارس از مساجد شکل گرفته است، اظهار کرد: در طول تاریخ در کنار هر مسجد همواره مدرسه ای احداث شده که عمده وظایف این مدارس در جهت هدف والای اعتقادی و دینی کشور بوده است و رسالت تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک را بر عهده داشته اند.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اینکه سطح علمی دانش آموزان ایران در مقایسه با سطح علمی دانش آموزان کشورهای توسعه یافته بالاتر است، گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور بحث اصلاح فضاهای آموزشی است و خیرین در بحث اجرایی کردن زیرساخت و فضاهای آموزشی کشور همکاری های زیادی با دولت تدبیر و امید داشته اند که شایسته ی تقدیر است.

وی با بیان اینکه سطح آموزش پرورش آذربایجان شرقی از رتبه ی 15 به رتبه ی دوم ارتقاء پیدا کرده است، اظهار کرد: این موفقیت بزرگ مرهون همکاری، همدلی و تلاش مدبرانه مدیر کل آموزش و پرورش استان بوده است.

شهرتی فر در خصوص سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: در آذربایجان شرقی وضعیت مدارسی که نیاز به بازسازی و تخریب و تاسیس مجدد دارند، مشخص شده اند و در این جهت نیازهای اساسی وجود دارد که امیدوارم مسئولان نوسازی مدارس کشور، آذربایجان شرقی را مورد عنایت قرار دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی دارای گسل فعال و خطرناکی است و همواره به عنوان تهدید جدی برای استان محسوب می‌شود، بنابراین باید فضاهای آموزشی باید در حین وقوع حوادث مترقبه ای مانند زلزله مقاوم باشند و جان فزرندان مردم حفظ شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: