شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: ازدواج بخش مهمی از دین و دیانت جوانان است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، جمشید نظمی در هفتمین جشنواره ازدواج آذربایجانشرقی و آیین تجلیل از فعالان و خادمین ازدواج در فرهنگسرای الغدیر تبریز اظهار کرد: هفته ازدواج برای جوانان الگوی شکل‌گیری یک ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار است .
 
وی با اشاره به اینکه تشریفات مانع اصلی شکل گیری ازدواج های آسان در بین جوانان شده فرهنگ‌سازی در راستای شروع یک ازدواج آسان را هدف اصلی برنامه های هفته ازدواج دانست و افزود: حل مشکل ازدواج جوانان نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های استان است که تلاش در این امر مقدس به غیر از اجر دنیوی ، اجر اخروی را هم به دنبال دارد .
 
نظمی با بیان اینکه امر ازدواج امر مهمی است، اظهار کرد: به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) این روز را گرامی می‌داریم، چراکه ازدواج امری مهم بوده و با توجه به آمار و ارقام، متأسفانه سن ازدواج افزایش‌یافته و تعدد طلاق نیز همانند سن ازدواج افزایش‌یافته است.
 
وی افزود: خوشبختانه با تلاش و زحمت دستگاه‌های مختلف که تلاش قابل ارزش و تقدیری است ولی تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم و باید تلاش خود را افزایش دهیم تا ازدواج جوانان تسهیل یابد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ترس از ازدواج در بین جوانان، خاطرنشان کرد: باید خوف و وحشت در امر ازدواج از بین برود و این مستلزم فرهنگ‌سازی است، باید شرایط ذهنی را فراهم‌ سازیم و آینده‌ای روشن را برای جوانان و نوجوانان رقم بزنیم.
 
نظمی گفت: مشکلات، آسیب‌های فرهنگی جامعه زنجیروار به هم مرتبط است و حل یکی از مشکلات در حل سایر مسایل و آسیب ها نیز تاثیرگذار خواهد بود و حل ازدواج جوانان زمینه شکل‌گیری خانواده‌های سالم و شکل‌گیری خانواده‌های سالم، منجر به تربیت نسلی آرمانی و معنوی خواهد بود که پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت .
 
وی به ظرفیت بالای دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های دولتی در استان قابل تقدیر و در خور ستایش است و همین تعامل باعث شد در دو سال گذشته، استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول کشور رار در اجرای برنامه های ازدواج و خانواده بدست آورد.
 
وی خاطرنشان کرد: ازدواج، جوانمردی و گذشت را در جوان افزایش می دهد و سنت حسنه حضرت رسول اکرم (ص) عامل بسیار مهم و حیاتی در جامعه در کاهش معضلات اجتماعی است .
 
وی ادامه داد: در پایان لازم است از خیرین استانی که مارا در این امر مقدس یاری می‌سازند تشکر کنیم و آرزومندیم جوانان با ازدواج‌های سهل، به زندگی خود بهبود بخشند.
 
هفتمین جشنواره ازدواج آذربایجان‌شرقی و آیین تجلیل از فعالان و خادمین ازدواج در فرهنگسرای الغدیر تبریز با حضور مدیران استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.
 
در این آیین، از رحیم کاظم‌زاده فعال در سازمان‌های مردم نهاد در بخش جهیزیه، حسین لطفی‌نیا نویسنده و مولف فعال‌، کمال‌الدین نیک‌رفتار خیابانی خبرنگار فعال، فرشید رئوفی در بخش موسیقی، حجت الاسلام یوسفی در بخش نهاد رهبری فعال در امر ازدواج، حجت‌الاسلام محمد مدرسی ائمه جماعت فعال در حوزه ازدواج، حسن سعیدی اصل مدیرفعال در پرداخت وام ازدواج، رقیه راستگو خیر فعال در زمینه افراد بی‌بضاعت، منیژه سلاخ حسین‌ور زوج ایثارگر، رامین راستی فعال حوزه ازدواج، زوج لیلا زاکی و زین العابدین صادقی زوج موفق، سعید محمدی تحلیل‌گر فعال حوزه ازدواج، علی پیشقدم زوج موفق کارآفرین، زوج پریناز دلبسته و محمد مرادی زوج موفق کارآفرین، زوج اصغر شبیهی و فاطمه علیپور زوج موفق فرهنگی در عرصه ازدواج، منیژه عدالت‌زاده اقدم کارشناس مرکز بهداشت فعال در حوزه ازدواج، زوج نادر اصلانی و سمیه طاهری زوج با 14 سکه مهریه، جلیل باباپور مشاور فعال ازدواج و خانواده، حجت‌الاسلام حسن شعبانی سخنران موفق در حوزه ازدواج و خانواده، مهین داهیم کارشناس فعال دستگاه‌ها در حوزه ازدواج و روح اله دهقان نژاد در حوزه رسانه تجلیل و قدردانی شد.
 
همچنین در این آیین، از قطعه موسیقی "عائیله" به خوانندگی فرشید رئوفی رونمایی شد.

این قطعه با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، تهیه شده و شعر آن با موضوع ازدواج و تشکیل خانواده توسط آرش توفیقی سروده شده که نریمان محسنی نیز تنظیم این قطعه را برعهده داشته است.
  
مرتضی طالبی نیز آهنگسازی این اثر را انجام داده که توسط فرشید رئوفی، خواننده جوان استان به اجرا درآمده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: