شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از پیگیری مباحث تعادل بخشی منابع آبی در سند تدبیر توسعه استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، داود بهبودی در نشست تخصصی آب که با همت سازمان مردم نهاد اتاق آب آذربایجان تشکیل یافته و به موضوع تدوین سند راهبردی ۵۰ ساله آب استان اختصاص داشت، اظهار کرد: تاکنون نگاه بلندمدتی به مقوله مدیریت منابع آبی نداشتیم و آنچه امروز می‌بینیم برآیند الگوهای منطقه‌ای گذشته است که خروجی‌های آن واقعیت‌های امروز را بروز داده است.

وی افزود: خود ما به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در وقوع وضعیت فعلی کشور و استان بی‌تقصیر نیستیم و به طور قطع در قوت و ضعف آن نقش داریم؛ بنابراین انتقادپذیری خود را در مواجهه با بیان مسائل، دردها و مشکلات اعلام می‌کنیم.

بهبودی با بیان اینکه فضای مجازی امروز شرایطی فراهم کرده تا به روشنگری و مطالبه‌گری بسیار سریعتر و سهل‌تر از گذشته دامن زده شود؛ ابراز داشت: باید از این ابزار استفاده کرده و مردم، محافل و گروه‌های مختلف را توجیه و سیاستگذاری‌ها را تبیین و تحلیل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در زمینه آب تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگان اینگونه نشستها بیشتر طرفدار عرضه آب هستند و جای خالی سمت تقاضا احساس می‌شود؛ جا دارد مصرف‌کنندگان آب چه در بخش صنعت و چه در بخش کشاورزی نیز در این نشستها حضور یابند.

وی یادآور شد: سند تدبیر توسعه استان که در سال ۹۳ تدوین شد، در بخش آب پروژه‌های مهمی را تحت عنوان تعادل‌بخشی در دست اجرا دارد که محتوای این تعادل‌بخشی مباحث طرح شده در همین جلسات است.

بهبودی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که هم اکنون در حال بازنگری، بهنگام‌سازی و تدوین نسخه جدید سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی هستیم، آماده دریافت نظرات کارشناسان و متخصصان در بخش آب و سایر بخش‌ها هستیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: