جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کارگران تبریزکف بیمه بیکاری می‌گیرند
عجب شیر ما - نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، گفت: طبق مصوبه کمیسیون کارگری شهرستان مرند این کارخانه با 25 میلیارد ریال مطالبات کارگری موقتاً تعطیل شده است تا زمینه برای تجهیز زیرساخت‌ها و تهیه مواد اولیه انجام‌شده و در نهایت مجددا چرخ کارخانه بچرخد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمد حسن نژاد در تجمع اعتراضی کارگران تبریزکف واقع در شهرستان مرند، اظهار داشت: مشکلات شرکت تبریزکف از سال 92 آغاز شده که پس از مدتی در حال رفع این مشکلات بودیم اما سیاسی کاری‌های انجام شده و ورود برخی افراد غیرمتخصص باعث عدم حل این مسئله گردید.

وی افزود: متأسفانه مالک کارخانه قصد کار کردن ندارد و علی‌رغم زمینه سازی برای دریافت تسهیلات متأسفانه برای حل این مشکل کاری نکرده است و باید توسط مراجع ذی‌ربط تحت فشار قرار گیرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هر یک از کارگران این شرکت به‌طور میانگین 170 تا 180 میلیون ریال و در مجموع حدود 25 میلیارد ریال مطالبات دارند، تصریح کرد: این درحالی است که مالک کارخانه دارایی‌های بسیار زیادی دارد که مراجع ذی‌ربط باید برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام قاطعانه و سریع انجام دهند.

وی افزود: چگونه می‌شود مالک کارخانه تبریزکف قدرت احداث یک کارخانه جدید در شهرستان سراب را دارد اما توان پرداخت حقوق معوقه کارگران این شرکت در مرند را ندارد؟

حسن نژاد تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون کارگری شهرستان مرند این کارخانه موقتاً تعطیل شده است تا زمینه برای تجهیز زیرساخت‌ها و تهیه مواد اولیه انجام‌شده و در نهایت مجددا چرخ کارخانه بچرخد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس  با اشاره به اینکه با هماهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مقرر شده است کارگران شرکت جهت رفع حداقل مشکلات مالی خود برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شوند، اظهار داشت: این کارگران در عین حال برای دریافت مطالبات خود شکایت قانونی انجام دهند و تلاش خواهیم کرد این پرونده در اسرع وقت و خارج از نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی شود.

برچسب ها: مرند ، کاشی تبریز کف
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: