جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
فرماندار تبریز:
عجب شیر ما - فرماندار تبریز گفت: میزبانی تبریز از گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۸ کار شورای پنجم شهر را سخت‌تر کرده و شورا باید طوری عمل کند که تبریز را در چشم جهانیان برجسته‌تر سازد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، رحیم شهرتی فر صبح امروز در مراسم افتتاحیه و تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: نهاد شورا و نظام شورایی در نظام مقدس ما الهام گرفته از فرهنگ قرآنی و روایات معصومین است که به امر مشورت تاکید کرده‌اند. هم اکنون این امر مهم به صورت قانونی درآمده است و حضرت امام (ره) نیز با الهام از همین فرهنگ اسلامی دستور تشکیل شوراها را صادر کرده بودند.

وی افزود: اولین دوره شوراها در سال 1378 و در دولت اصلاحات شروع به کار کرد و جایگاه خود را در بین سایر نهادها پیدا کرد. باید تقارن آغاز به کار آن را با هفته آغاز دولت دوازدهم به فال بگیریم. امیدوارم همه نهادها در راه اعتلای کشور و نظام اسلامی موفق و موید باشند. 

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه باید تقدیر و تشکر کنیم از حماسه آفرینی مردم در انتخابات شوراها و به ویژه از مردم تبریزکه با افزایش مشارکت در انتخابات افتخار آفریدند گفت: حضور مردم در پای صندوق رأی 40 سال بعد از انقلاب نشان از استقرار و تداوم مردم سالاری دینی دارد.

شهرتی‌فر تصریح کرد: این دوره از انتخابات در نهایت امنیت و سلامت برگزار شد. در شهرستان تبریز ثبت‌نام کنندگان برای نامزدی 750 نفر بودند که 672 از آن‌ها در شهر تبریز بودند. 

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه از نظر مدرک تحصیلی این دوره تغییر معناداری داشت به طوریکه 63 نفر با مدرک دکترا، 230 نفر کارشناسی ارشد و 369 کارشناسی در انتخابات ثبت نام کردند ادامه داد: درهرحال در سطح شهر تبریز 616 شعبه فعال شد و میزان مشارکت 60/92 درصد بود که در مقایسه با انتخابات شورای چهارم که57/12 بود، شاهد افزایش مشارکت بودیم. 

وی تأکید کرد: میزبانی تبریز از گردشگران خارجی در سال 2018 کار شورا را سخت‌تر کرده است و شورا باید طوری عمل کند که تبریز را در چشم جهانیان برجسته‌تر سازد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: