پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موزه مطبوعات و نگارخانه محلی عرصه فرهنگ و هویت آذربایجان را تقویت خواهد کرد، گفت: این موزه جزو لیست موزه‌ها ثبت خواهد شد تا به صورت رسمی برای نسل آینده و یادگارفعالیت‌های اهل رسانه را نشان دهد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل فارس، مرتضی آبدار ظهر امروز در مراسم آغاز تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان اظهار داشت: طبق دستورات استانداری، احداث موزه مطبوعات جزو برنامه‌های زیرساختی تبریز ۲۰۱۸ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای احداث موزه مطبوعات، سه مجموعه خانه احیاء شده است، افزود: این موزه با هماهنگی انجمن صنفی خبرنگاران استان ایجاد شده و برای آن طرح محتوایی نوشته شده و در حال دریافت مجوز هستیم و امروز نیز آغاز تجهیز موزه شروع شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به اینکه تجهیز موزه مطبوعات با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران استان صورت خواهد گرفت،گفت: علاوه بر موزه مطبوعات، ایجاد موزه نگارگری مکتب آذربایجان را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موزه مطبوعات و نگارخانه محلی عرصه فرهنگ و هویت آذربایجان را تقویت خواهد کرد، بیان داشت: این موزه جزو لیست موزه‌ها ثبت خواهد شد تا به صورت رسمی برای نسل آینده یادگار فعالیت‌های اهل رسانه را نشان دهد.

آبدار در خصوص درخواست شهرداری تبریز مبنی بر ادغام نگارخانه هنرهای اسلامی با نگارخانه مکتب آذربایجان گفت: نگارخانه هنرهای اسلامی نشانگر آثار در کل جهان اسلام است و به صورت پژوهشی عمل می‌کند در حالی که موضوع مکتب نگارگری تبریز حالت موزه‌ای داشته و با رویکرد ثبت و به عنوان نگارگری و نقاشی فعال خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: