شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
امام جمعه تبریز:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در تبیین ارزش ها و اصول انقلابی و اسلامی در کشور، گفت: خبرنگاران معماران فکری و فرهنگی جامعه هستند که رسالت بسیار خطیری بر عهده دارند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران آذربایجان شرقی که به همت بسیج رسانه آذربایجان شرقی برگزار شد، خبرنگاری در جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اعتقاد به آرمان های انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری دارای شان و منزلت ویژه ای دانست و افزود: بر همین اساس خبرنگاران باید از هر جهت تقدم داشته باشند و مشکلات جامعه را به دقت برای عموم اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به گسترش روزافزون انواع رسانه ها در سال های اخیر و ایفای نقش های گوناگون از سوی آنها، اظهار کرد: در این میان توجه به اخلاق رسانه ای که نقطه تلاقی علم اخلاق و علم رسانه است، باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
آل هاشم از اخلاق رسانه ای به عنوان امری درونی و مرتبط با ارزش ها دانست و امانت داری، صداقت، خیرخواهی، شجاعت، شرافت و پرهیز از هرگونه فریب کاری و غوغاسالاری را از جملعه اصول اخلاقی حاکم بر رسانه ها بیان کرد.
وی از خبرنگاران و اهالی جامعه خبری آذربایجان خواست تا با تمام قدرت نسبت به نشر اخبار موثق و اطلاع رسانی از حوزه های مختلف اقدام کنند و در این مسیر هیچ گاه علم و یقین را فدای ظن و گمان نکنند.
آل هاشم، شرایط موجود کشور به جهات مختلف به ویژه در حوزه های فرهنگی را حساس خواند و با اشاره به اهداف دشمنان اسلام و انقلاب در نبرد نرم با جمهوری اسلامی، یادآور شد: در این عرصه مهم که نظام سلطه علیه مردم ایران جبهه گیری کرده است، رسانه ها برای روشن گری و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی رسالتی بس سنگین و مهم برعهده دارند.
وی، دغدغه اصلی مسئولان نظام را مربوط به حوزه های گفتمانی و هویتی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دشمنان نظام تلاش های وافری برای تحریف نظام جمهوری اسلامی از ریشه و سیره امام خمینی (ره) دارند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آمریکا در کنار تحریم های اقتصادی و سیاسی، راهبرد براندازی جمهوری اسلامی را به شدت دنبال می کند که برای مقابله و ایستادگی در برابر چنین هجمه هایی، رسانه های گروهی و خبرنگاران ماموریت های بسیار مهم و بی بدیلی دارند.
آل هاشم به خبرنگاران توصیه کرد ضمن پرهیز از دامن زدن به مسایل شبهه انگیز، به هیچ عنوان تسلیم هوای نفس نشده و در امر اطلاع رسانی شتاب زدگی نداشته باشند.
وی ضمن دعوت از مسئولان دستگاه های اجرایی برای همکاری با خبرنگاران، اظهار کرد: تمامی مسئولان وظیفه دارند از رسانه هایی حمایت کنند که در این میان نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شورای اسلامی شهر بسیار مهم است.
آل هاشم از رسانه های گروهی استان نیز خواست تا پرداختن به موضوع مهم دفاع مقدس را به هیچ عنوان فراموش نکنند، زیرا که در شرایط کنونی کشور همه محتاج تبیین و تشریح افتخارات این دوران و فرهنگ شهادت هستیم.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این نشست از خبرنگاران به عنوان افسران واقعی جنگ نرم یاد کرد که نقش راهبردی و راهبری را در این میدان بر عهده دارند.
سردار غلام عسکر کریمیان، خبرنگاران را نخبه گان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه دانست و از اینکه تاکنون در حمایت مادی و معنوی از این قشر در کشور کوتاهی شده است، ابراز تاسف کرد.
وی، داشتن روحیه مطالبه گری غیر محافظه کارانه، حفظ وحدت ملی، ایجاد امید به آینده در جامعه، داشتن دغدغه دین و اخلاق، انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برای محرومیت زدایی، تلاش برای آرامش روانی در جامعه و احصای مشکلات مردم و انعکاس آن در رسانه های را از وظایف مهم خبرنگاران برشمرد.
کریمیان ادامه داد: در عرصه مهم اطلاع رسانی و خبری، خبرنگاران نباید معامله گر بوده و انتظارات بی جا داشته باشند، اما در عین حال مدیران و مسئولان مختلف نیز باید نسبت به جایگاه و شان این قشر با آنها رفتار کنند.
مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی هم در سخنانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه رسانه ای آذربایجان شرقی نیازمند هم افزائی است، گفت: مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های مختلف خبری مشکلات بسیار عدیده ای را تجربه می کنند و در حقیقت همه با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند.
روح الله دهقان نژاد خواستار بازنگری حوزه اخلاق در رسانه ها شد و اظهار کرد: در عرصه اطلاع رسانی و نگارش مطالب باید اهل انصاف بود و صداقت و درستکاری را پاس نگه داشت.
وی ادامه داد: رسانه های خبری باید به موضوع اقتصادی مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به خوبی پرداخت کنند و موضوع آتش به اختیار را در این عرصه مهم به کار گیرند.
به گزارش ایرنا، در این نشست از کتاب ' مخاطب پژوهی ' اثر دنیس لیست با ترجمه حمید محمدی با ویرایش جدید رونمائی شد و تعدادی از خبرنگاران فعال بسیجی مورد تجلیل قرار گرفتند.
برچسب ها: آل هاشم ، امام جمعه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: