چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
عجب شیر ما - سازمان سنجش اسامی نفرات برتر کنکور 96 در رشته‌های مختلف را اعلام کرد که در میان آنها دانش‌آموزانی از سراسر کشور دیده می‌شوند که بیشترین سهم در کسب رتبه‌های برتر برای شهر تهران و بعد از آن تبریز بوده که نشان‌دهنده درخشش دوباره تبریزی‌ها در ماراتن علمی کشور است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، تایج اولیه آزمون سراسری سال 96 اعلام شد و داوطلبان باید با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز پنج‌شنبه (19 مرداد) برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. در همین راستا سازمان سنجش اسامی نفرات برتر کنکور 96 در رشته‌های مختلف را اعلام کرد که در میان آنها دانش‌آموزانی از سراسر کشور دیده می‌شوند که بیشترین سهم در کسب رتبه‌های برتر برای شهر تهران و بعد از آن تبریز بوده که نشان‌دهنده درخشش دوباره تبریزی‌ها در ماراتن علمی کشور است.

براساس اعلام ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در کنکور 96، تمام داوطلبان مجاز شده‌اند و در مجموع 453 هزار نفر در دوره‌های روزانه و شبانه پذیرش می‌شوند همچنین سال گذشته 753 هزار ظرفیت وجود داشت که امسال به 744 هزار ظرفیت رسیده است.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ماموریت و رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت تغییر و ارتقاء شاخص‌های عمومی آموزش و پرورش استان در بحث‌های کیفیت آموزشی،کنکور سراسری، درصد قبولی، توسعه پژوهش‌سراها، افزایش بهروری نیروی انسانی، افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بی‌سوادی، بحث اوقات فراغت، توجه به مسائل پرورشی، بهداشتی، ورزشی و سلامت محصلان و غیره است.

وی با بیان اینکه براساس آمار در طول چهار سال گذشته در شاخص‌های آموزشی و پرورشی ارتقاء یافته و در ارزیابی کشوری در 31 شاخص رتبه 3 تا 5 را کسب کردیم، افزود: برای ارتقاء شاخص کنکور در استان گام‌های اساسی برداشته شده و در رتبه‌های زیر10، 100 و 1000 بعد از تهران در جایگاه دوم کشوری قرار داریم که درخشش دانش‌آموزان استان نوید این ارتقاء را می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: علاوه بر رتبه‌های برتر اعلام شده دانش‌آموزان با رتبه‌های خوب نیز داریم که با انتخاب رشته در رشته‌های مورد علاقه و دانشگاه‌های مطرح کشور، تحصیل خواهند کرد.

وی با اشاره به موفقیت چشمگیر مدرسه تیزهوشان شهیدمدنی در کسب رتبه‌های تک رقمی افزود: در سایر مدارس نیز دانش‌آموزان رتبه‌های زیر ۱۰۰ و ۱۰۰۰ را کسب کرده‌اند.

طبق اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری کنکور سال 1396، سه دانش‌آموز ساکن تبریز و یک دانش‌آموز شبستری ساکن تهران در گروه‌‌های مختلف حائز رتبه‌‌های برتر شدند که به شرح زیر است:

گروه آزمایشی ریاضی و علوم فنی: رتبه اول، صابر دین‌پژوه

گروه آزمایشی علوم تجربی؛ رتبه دوم، امیر حسین قوی‌دل‌سرد صحرا  و رتبه چهارم، ارسلان یزدچی

گروه آزمایشی زبان‌‌‌‌های خارجی؛ رتبه اول، ارشیا زاهدی‌پور خامنه و رتبه سوم، امیر حسین قوی‌دل‌سرد صحرا
برچسب ها: کنکور ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: