شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
امام جمعه تبریز:
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استحاله فرهنگی و زیر سئوال بردن اصل نظام اسلامی هدف اصلی دشمنان انقلاب است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان بناب با ایشان با اشاره به ضرورت عملیاتی کردن تذکر لسانی در جامعه اظهارکرد: باید این امر به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی با بیان اهمیت اجرای فریضه مهم «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر باید طوری در جامعه اجرا شود که وقتی فردی امر به معروف می کند طرف مقابل احساس نکند که در مقابل وی ایستاده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد جنگ تمام عیار فرهنگی و عقیدتی از سوی دشمنان علیه باورها و مبانی اسلامی و شیعی هستیم و دنیا را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده اند و در تلاشند صدای اسلام را که از ایران بلند می شود، خاموش کنند، توجه به نیازهای فرهنگی جوانان ضروری است.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین گفت: دستگاه های فرهنگی کشور از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه های علمیه و امامان جماعت باید فعالیت گسترده و به روزی را برای مقابله با هجمه های مختلف دشمنان داشته باشند.
وی تاکید کرد: فعالیت های سنتی جوابگو نبوده و ضروری است فعالیت های فرهنگی به روز باشند.
رئیس شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی نقش بسیج را در مقابله با توطئه های مختلف دشمنان ارزشمند و بی بدیل دانست و بر استمرار اقدامات صورت گرفته تأکید کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به ویژگی های علمی، فرهنگی، دانشگاهی و صنعتی شهرستان بناب اظهارکرد: خوشبختانه جایگاه بناب در این بخش ها جایگاه والایی است و حوزه علمیه این شهرستان نیز نه تنها در استان بلکه در سطح کشور کم نظیر و بی نظیر بوده و افتخار بزرگی برای استان آذربایجان شرقی است.
وی با تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ یوسفعلی باقری بنابی بنیانگذار فقید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب خاطرنشان کرد: ایشان فرزندان و عالمان وارسته ای را تربیت و تحویل جامعه داده که استان از این نعمت ها بهره مند بوده و وجود این علمای بزرگ یک فرصت ارزشمند است.
امام جمعه شهرستان تبریز همچنین با اشاره به جایگاه بالای شهرستان بناب در زمینه اقتصاد اظهارکرد: این شهرستان همواره قطب مهم اقتصادی آذربایجان شرقی بوده و در بحث صادرات نیز نقش ارزشمندی دارد و جزو شهرستان های برتر در حوزه صادرات شناخته می شود.
برچسب ها: آل هاشم ، امام جمعه ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: