پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تامین سلامت کودکان از اولویت برخوردار است، گفت: در بحث رعایت استاندارد تجهیزات بازی، هر شهرداری که زمین بازی غی استاندارد بسازد معرفی کنید، همان روز عزل می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده در نشست شورای استاندارد آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اهمیت مساله رعایت استاندارد در بحث توسعه، اظهار داشت: در گذشته‌های دور کشوری بودیم که رعایت استاندارد در کالاها بسیار مرسوم نبوده، اما با توجه به پیشرفت‌ها در بخش استاندارد اجباری هر روز شاهد افزایش این استانداردها هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه علامت استاندارد باید نشانه باور مردم نسبت به کالا باشد، بلکه باید موجبات امنیت خاطر مردم نسبت به کالاهای تولیدی را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به امنیت این موضوع در جامعه، با کسانی که به‌ناحق از این علامت بخواهند استفاده کنند باید برخورد شود.

وی ادامه داد: باید با اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه کیفیت کالای استاندارد و استفاده از تجربیات خوب وزارت بهداشت در معرفی کالاهای استاندارد، در این زمینه در همه بخش‌ها باید فرهنگ‌سازی شود.

جبارزاده با تأکید بر تدوین استاندارد برای محصولات خاص استان، گفت: اینکه منتظر باشیم همه استانداردها از طریق تهران اعلام شود، قطعاً به طول خواهد کشید بر همین اساس می‌توانیم در استان برای کالاهای تولیدی خاص استان ضمن نظارت، استاندارد تعریف کنیم.

وی در ادامه در خصوص طرح کالیبراسیون تجهیزات پزشکی مورداستفاده در مراکز دولتی و غیردولتی، اظهار داشت: ورود مجموعه شورای استاندارد به مسالهکنترل  تجهیزات بیمارستانی که یک کار کاملاً تخصصی بوده  برای استاندارد امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: کنترل، بازدید و بازنگری تجهیزات پزشکی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و بایستی دانشگاه با رعایت حقوق مردم این کار را انجام داده و گزارش‌های آن را به شورای استاندارد ارائه دهند.

وی در خصوص بحث لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و داشتن مهر الزام استفاده از مصالح استاندارد بر روی پروانه‌های ساختمانی، گفت: استفاده  از مصالح ساختمانی استاندارد یک امر بدیهی بوده و اگر خلاف آن عمل شود باید برخورد شود.

جبارزاده تأکید کرد: درج مهر الزام استفاده از مصالح استاندارد بر روی پروانه‌های ساختمانی و همه امور عمرانی مورد تأکید شورا بوده و مهندسان ناظر ودستگاه‌های نظارتی مکلف به رعایت هستند، در صورت عدم رعایت ناظران مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی  در خصوص استاندارد اجباری تجهیزات بازی،بابیان اینکه هیچ قصوری در رابطه با سلامت و امنیت مردم قابل‌گذشت نیست، افزود: هر محلی که برای بازی کودکان ایجادشده و فاقد شرایط استاندارد باشد اجازه فعالیت ندارد  و باید بر اساس قوانین تذکر داده  شود در صورت عدم رعایت تجهیزات بازی توسط نیروهای قضایی و انتظامی پلمپ و جمع‌آوری شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سلامت فرزندان از اولویت برخوردار است، اضافه کرد: هر شهرداری که زمین‌بازی غیراستاندارد بسازد معرفی کنید، کسانی به فکر سلامت کودکان ما نباشد مان روز عزل می‌شود.

وی در ادامه در خصوص بحث استانداردهای بین‌المللیبیان کرد: در این راستای لیست محصولات بومی صادراتی تهیه شود تا با تأمین اعتبارات و تخصیص آن استانداردهای بین‌المللی برای  محصولات مورد نظر تدوین شود.

 جبارزاده در ادامه در خصوص بحث بازرسی وساپل سنجش مورداستفاده در دادوستد عمومی، بیان کرد: کنترل ترازو و فروشگاه‌ها و ایجاد منبع درآمد از طریق آن مناسب نبوده و با توجه به اینکه کنترل ابزار سنجش در بازار یک کار حاکمیتی بوده و واگذاری آن به شرکت‌های خصوص موجب سوءاستفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار باید به‌صورت تصادفی و در همه شهرستان‌ها توسط دستگاه‌های دولتی انجام شود تا اصناف بدانند نظارتی هم وجود دارد خاطرنشان کرد: این مأموریت حاکمیتی توسط شرکت‌های خصوصی نتیجه خوبی ندارد و  وظیفه اداره کل استاندارد بوده و باید با تدبیر و علمی و بدون روش‌های قهری انجام شود به‌طوری‌که ضمن نظارت، رضایت اصناف را هم جلب کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص بحث الزامی نمودن موضوع آموزش مدیریت مصرف انرژی به مدیران انرژی واحدهای تولیدی، اداری و سازمان‌های، بیان کرد: با توجه به اینکه مشکل آب و انرژی مشکل سال‌های آینده خواهند بود، همه واحدهایاداری  دولتی و غیردولتی باید یک نفر از پرسنل خود را به‌عنوان مدیر کنترل آب و انرژی تعیین کنند و پس از گذراندن دوره‌های آموزش در بخش‌ها مرتبط با وزارت نیرو در استان روش‌های کنترل آب و انرژی را اجرا کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: