سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
معاون استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره فیلم تبریز بستری برای توسعه هر چه بیشتر اقدام های فرهنگی در جامعه است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سعید شبستری خیابانی در جلسه مشترک با هیات اجرایی نخستین جشنواره فیلم تبریز افزود: آذربایجان و تبریز از گذشته های دور همواره قطب فرهنگی بوده و اکنون وظیفه ما ایجاد بسترها و زمینه های لازم برای بسط و توسعه هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در این خطه است.
وی اظهار کرد: اقدام های فرهنگی باید با هدف انگیزه بخشی به جوانان در حوزه های فرهنگی و هنری برپا شود به گونه ای که شایسته آذربایجان و تبریز نیز باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اکنون عرصه های فیلم و سینما در دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است، یادآوری کرد: با وجود فراگیر شدن شبکه مجازی، دوباره مردم به سمت سینما روی آورده اند و متوجه شده اند هیچ چیزی نمی تواند جای فیلم و سینما را پر کند.
شبستری ادامه داد: سینما و هنر زبانی فراگیر است و ما می توانیم بسیاری از مسائل را با زبان هنر برای مردم بگوییم که تاثیر آن طولانی مدت است.
وی گفت: این زبان می تواند به مرور آثار فرهنگی، رویه ها و عادات فرهنگی جامعه را تغییر دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان در این بخش بسیار مهم است، یادآوری کرد: در آذربایجان سبک های مختلف و مهمی در موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و سایر رشته وجود داشت که شاید اکنون کمتر مطرح می شود.
شبستری افزود: این دیار موطن هنرمندان سینما و تئاتر بود که اکنون فراموش شده اند و دیگر کسی دنباله رو آن ها نیست.
وی اظهار کرد: امید است با برپایی جشنواره های فرهنگی و ارج دادن به افراد و هنرمندان، بتوان انگیزه جدیدی برای جوانان ایجاد کرد تا وارد این عرصه ها شده و جای بزرگان هنرمند گذشته را پر کنند.
وی با اشاره به برپایی این جشنواره توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی، گفت: برگزاری جشنواره فیلم تبریز توسط انجمن های مستقل اتفاقی تاثیرگذار بوده چرا که نهادهای دولتی تنها می توانند وظیفه تسهیل کننده در این زمینه را ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: دولت باید سیاست گذار و نظارت کننده باشد و کار را به خود مردم واگذار کرد.
شبستری ادامه داد: مردم نیازهای خود را بهتر از ما می دانند و کار را با کیفیت بهتر و هزینه های کمتر انجام می دهند.
وی برپایی این جشنواره را اتفاقی خجسته در آستانه تبریز ٢٠١٨ دانست و افزود: تبریز ٢٠١٨ فرصت خوبی برای معرفی حوزه های فرهنگی خود به کشورهای اسلامی بوده و اگر برنامه ریزی خوب و عملیاتی داشته باشیم این موضوع امکان پذیر است.
جشنواره فیلم تبریز در روزهای 10 تا 13 مرداد سال جاری در این شهر برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: