پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
عجب شیر ما - دادستان عمومی و انقلاب مراغه با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه گفت: از اول تیرماه امسال، عرضه هرگونه قلیان میوه ای در کافه های سنتی و رستوران های شهرستان ممنوع است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی دلداری روز سه شنبه افزود: این ممنوعیت در راستای اجرای وظیفه قانونی و احساس مسئولیت دادستانی به عنوان مدعی العموم نسبت به سلامت شهروندان اجرا می شود.
وی ادامه داد: این ممنوعیت دلالت بر تعطیلی رستوران ها و کافه های سنتی نبوده لیکن این امر فقط شامل عدم عرضه قلیان با تنباکوهای میوه ای خواهد بود.
وی با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه اضافه کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت این ممنوعیت، محل و واحد صنفی متخلف در راستای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه پلمپ خواهد شد.
دلداری با اشاره به قوانین موجود در خصوص ممنوعیت عرضه قلیان و دخانیات در اماکن عمومی و رستوران ها گفت: عرضه این دخانیات در محل های عرضه مواد غذائی و رستوران ها برخلاف قوانین است.
وی افزود: ممنوعیت عرضه قلیان های میوه ای با توجه به گزارش ها و درخواست های متعدد مردمی در خصوص شیوع افسار گسیخته استعمال دخانیات و قلیان در کافه های سنتی و رستوران ها انجام شده است.
وی با اشاره به آثار سوء مصرف دخانیات از جمله قلیان در بین جوانان و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های سرطانی در جامعه، ادامه داد: گرایش بی رویه جوانان به استفاده از این مواد دخانی، نسل آینده را در معرض خطر قرار داده است.
دادستان مراغه اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد، استعمال قلیان و دخانیات حتی موجب گرایش به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان شده و این امر نگرانی خانواده ها و کارشناسان امر را در پی داشته از این رو پیشگیری از شیوع مصرف مواد دخانی در جامعه بسیار حیاتی است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: