چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه آذربایجان‌شرقی گفت: نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است چرا که ما به مشاغل فنی هم نیاز داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید داشتند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی به منظور گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: شهید مطهری اگر در قم می‌ماند بعد از امام خمینی(ره) مرجع تقلید بود، اما از این جایگاه گذشت و به یاری نسل جوان شتافت و نسبت به پاسخگویی شبهات مطرح شده از سوی منافقین و گروهک فرقان تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء و دارای مقام بزرگی هستند، ابراز داشت: مرحوم شهید مطهری از مصادیق بارز وارث انبیاء و معلم الخیر است، در شرایطی که مکاتب الحادی، نسل جوان را به بیراهه می‌بردند، حوزه قم را رها کرد و در تهران به روشنگری پرداخت، وی ذوب در ولایت بود در ۱۵خرداد که حضرت امام دستگیر شد همان شب هم شهید مطهری دستگیر شد و از ابتدای نهضت، همراه با امام راحل بود و حتی زمانی که حضرت امام در تبعید به سر می‌بردند، با ایشان در ارتباط بود و در هماهنگی نیروهای انقلابی نقش موثری داشت.

آیت الله مجتهدشبستری، مسوولیت آموزش و پرورش را در شرایط فعلی خطیر و حساس دانست و تاکید کرد: آینده کشور با تربیت دانش‌آموزان محقق می‌شود و جایگاه آموزش و پرورش حتی از دانشگاه‌ها نیز حساس‌تر است و باید نسبت به پاسخگویی به شبهاتی که در ذهن جوانان نقش بسته همت کنیم.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: نگاه جوانان به پشت میزنشینی برخلاف نیازهای کشور است، چرا که ما به مشاغل فنی هم نیاز داریم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتقاد رهبرانقلاب از اجرای بی‌سر و صدای سند ۲۰۳۰ یونسکو در نظام آموزشی کشور در ادامه افزود: شاید این سند چند نکات مثبتی هم داشته باشد، مثل تعلیم پایدار و مادام العمر اما اینجا مملکت اسلامی است و اجرای این سند که حاوی مطالب ضداخلاق و ضدارزشی است، دین ستیزی و به دنبال آن ترویج همجنس بازی را به ارمغان می‌آورد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات پیش رو اظهار داشت: مصداق بارز حضور مردم، برگزاری انتخابات است و هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد استکبار جهانی بیشتر حساب خواهند برد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: