جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
عجب شیر ما - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از اجرای یک هزار و 454 طرح صنعتی و معدنی با حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده 140 هزار میلیارد ریال در استان در طول سال 1396 خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 47 هزار نفر شغل ایجاد می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حسین نجاتی با اشاره به برنامه های این سازمان در سال 96 گفت: صدور جواز توسعه برای 20 درصد از واحدهای صنعتی استان در سال جاری پیش بینی شده است.
وی افزود: در صورت تحقق این درصد از جوازهای توسعه صادر شده در سال 96 برای 5 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی اعلام کرد: در سال 95 صدور جواز توسعه برای واحدهای صنعتی استان 5 برابر نسبت به سال91افزایش یافته و هم اکنون 375 واحد دارای جواز توسعه هستند.
نجاتی با اشاره به گزارش رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت تولید محصولات منتخب در استان اظهارکرد: در 9 ماهه منتهی به آذر 95 استان آذربایجان شرقی در زمینه تولید تراکتور، شیشه، خودروهای ون، مینی بوس و اتوبوس، کامیون، کامیونت و کشنده، الکتروموتور، کولرآبی و محصولات فولادی به ترتیب 80، 27، 25، 14، 27، 35 و 6 درصد از تولید کل کشور را به خود اختصاص داده و در مدت زمان یاد شده دارای رتبه اول تا سوم تولید این محصولات است.
بر اساس این گزارش در زمان حاضر تعداد واحدهای تولیدی فعال استان افزون بر 4100 واحد است.
از این تعداد 2144 واحد در شهرستان تبریز، 463 واحد در آذرشهر ، 385 واحد درشهرستان شبستر و همچنین 220 واحد صنعتی در شهرستان بستان آباد مشغول به فعالیت بوده و بقیه واحدها در دیگر شهرهای استان مستقر هستند.
از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون یکهزار واحد تولیدی به تعداد واحدهای فعال و پایدار استان افزوده شده است.
این تعداد واحد تولیدی با 90 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، زمینه اشتغال یکصد هزار نفر را در استان فراهم کرده است.
برچسب ها: اشتغال ، صنعت و معدن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: