جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
رئیس جمهوری:
عجب شیر ما - رئیس جمهوری در جریان بررسی وضعیت مناطق سیل زده آذربایجان شرقی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات هموطنانمان در استان هایی که گرفتار این بلای طبیعی شده اند، به کار می برد و اجازه نمی دهد مشکلات این عزیزان طولانی شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع اهالی روستای سیل زده چنار شهرستان عجب شیر با بیان اینکه این حادثه سیل برای همه مردم ایران به ویژه در استان اذربایجان شرقی و روستای چنار تلخ و دلخراش بود، اظهار کرد: عزیزانی که از دست رفتند همه برداران و خواهران مردم غمزده ایران اسلامی هستند.
وی ادامه داد: در این روزها مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل و کردستان روزهای تلخی را سپری کردند، ولی اهالی روستای چنار بیشترین غم را کشیدند .
روحانی با بیان اینکه از دست دادن 20 نفر از اهالی این روستا بسیار تکان دهنده بوده و هنوز 2 نفر از پیکر مفقودان یافته نشده است، گفت: دولت همه توان خود را برای بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده در قالب کمک های مستقیم و تسهیلات کم بهره بکار می بندد.
وی بر مناسب سازی خانه های روستاها تاکید کرد و گفت: دولت برای ساماندهی خانه های روستایی در حریم رودخانه ها باید برنامه ریزی کند.
رئیس جمهوری با اشاره به اختصاص اعتبار اولیه برای ساماندهی وضعیت مناطق خسارت دیده از سیل در 4 استان کشور گفت: تلاش برای حل مشکلات ادامه دارد و همه مسئولان از رهبری تا نیروهای امدادی و درمانی ، سپاه و ارتش در کنار آسیب دیده ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید همدیگر را در روزهای سخت فراموش کنیم، گفت: مردم ما در این زمینه نمره 20 دارند و امدادرسانی به روستای چنار هم باید با نمره 20 در تاریخ باقی بماند تا در کنار هم بودن مردم در روزهای سخت ثابت شود.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای یافتن اجساد مفقود شده این حادثه به ستاد بازسازی دستور داد از امروز نسبت به آغاز عملیات بازسازی خانه های آسیب دیده اقدام کنند.
دکتر روحانی با تقدیر از تلاش‌های هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان و نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و ارتش که در کنار مردم بوده و به آنها کمک کرده‌اند، گفت: ما نباید یکدیگر را در روزهای سخت، فراموش کنیم، دولت با همه توان در کنار شما خواهد بود و امروز در استانداری آذربایجان شرقی نیز با تشکیل جلسه ستاد بحران، حوادث اخیر بار دیگر بررسی و تصمیمات لازم برای جبران سریع خسارات اتخاذ خواهد شد.
رییس‌ جمهوری افزود: از همه مسئولین که از ابتدا در کنار مردم بوده و آلام آنها را رفع کردند، و همه بخش‌های امدادی، درمانی و انتظامی تقدیر می‌کنم و از مسئولین می‌خواهم برای یافتن باقیمانده مفقودین در چنار و آذرشهر و سایر مناطق، بیش از پیش تلاش کنند و نیز برای ساختن خانه‌هایی که آسیب دیده و یا به طور کامل از بین رفته‌اند، تلاش لازم را انجام دهند.
رییس‌ جمهور اظهارداشت: به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن دستور می‌دهم که عملیات ساخت و بازسازی، خانه‌های مردم را در مناطق آسیب دیده از امروز آغاز کند.
دکتر روحانی تأکید کرد: مردم بدانند که دولت در کنار آنهاست و به آنها دست مریزاد می‌گویم که توانستند یکدیگر را یاری کرده و به وظایف دینی، اخلاقی و تعاون هم در کنار یکدیگر باشد.
رئیس جمهوری را در سفر به روستای سیل زده چنار وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نیرو و وزیر راه و شهرسازی و همچنین استاندار آذربایجان شرقی همراهی می کنند.
روستای چنار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان دیزجرود شرقی بخش قلعه‌چای شهرستان عجب‌شیر واقع شده‌است.
42 نفر در اثر سیل روز جمعه در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که بیشترین تعداد از روستای چنار بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: