پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
حیدرپور:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه موضوع هسته ای مسئل ملی است، تاکید کرد: در مسائل ملی از جمله طرح مربوط به برجام نباید اجازه داده شود با طرح پیشنهادهای خلق الساعه به آن آسیب زد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه موضوع هسته ای مسئل ملی است، تاکید کرد: در مسائل ملی از جمله طرح مربوط به برجام نباید اجازه داده شود با طرح پیشنهادهای خلق الساعه به آن آسیب زد.

عوض حیدرپور با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در برجام گفت: به دلیلی اشراف دوستان نمایندگان به  موضوع برجام شاهد افزایش رای موافق مجلس به طرح مربوط به برجام بودیم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسید که برجام را مشروط تصویب کند. بنابراین شروط مدنظر در طرح مذکور عنوان شد و با رای موافق نمایندگان تصویب شد.

وی با بیان اینکه اینکه موضوع هسته ای به عنوان مسئله ملی در کشور مطرح است، توضیح داد: برداشت کلی این است که شورای هسته ای پیگیری پرونده ملی هسته ای را برعهده دارد، این پرونده یا شورای هسته ای به متعلق به دولت، مجلس یا شورای عالی امنیت ملی نیست، بلکه متعلق به ملت است به این جهت حساسیت نمایندگان افزایش پیدا کرد.

این نماینده همچنین اظهار داشت: نظر رهبری این بود که پرونده هسته ای موجب اختلاف و تفرقه در گروه های مختلف سیاسی کشور نشود. همچنین از صحبت های رهبری از گذشته تا امروز استنباط کرده بودیم که پرونده هسته ای با نظر دبیر شورای عالی امنیت ملی در مجلس بررسی شود. خوشبختانه این همکاری صورت گرفته است.

حیدرپور با بیان اینکه مجلس و شورای عالی امنیت ملی نشست های مشترکی داشتند، گفت: ظرف دیروز و امروز گزارش هایی از این جلسات به اطلاع نمایندگان رسید و وکلای مردم بعد از اینکه متوجه شدند مسئله هسته ای کماکان موضوع مهم و تاثیر گذار در سرنوست کشور است امروز طرح مربوط به برجام را با 161 رای آن را مصوب کردند.

 پیشنهادها کارشناسی  نبود

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان اعتقاد دارند دکتر لاریجانی مانع طرح پیشنهادهای اصلاحی در طرح مربوط به برجام شده است، توضیح داد: پیشنهادها را خوانده بودیم، بخشی از آنها حذف عبارت ها و بند ها بود که به نظر من خوب نبود. بخش دیگر پیشنهادها، اضافه کردن عبارت ها بود که غیر کارشناسی و غیر دقیق بود.

 وی تاکید کرد: نکته مهم این است که در پروژه های ملی پیشنهادهای خلق الساعه جایز نیست ارائه شود.  ما در کمیسیون بند به بند و کلمه به کلمه بر روی عبارت های طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در برجام  ساعت ها کار کردیم. بنابراین بپذیرفتن پیشنهادهایی بدون تعقل در صحن علنی به اصل طرح آسیب می زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر از آنجایی که طرح به هماهنگی دو فراکسیون اصلی مجلس و شورای عالی امنیت ملی رسیده بود، بهترین کار این بود که پیشنهاد جدیدی مطرح نشود. بر این اساس کار و مدیریت دکتر لاریجانی در این پروژه ملی بهترین اقدام بود

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: