سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
نماینده مردم تبریز در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز در مجلس با ابراز تأسف از وضعیت برخی کارخانجات آذربایجان شرقی گفت: مسائل این واحدها به ویژه در زمینه مدیریتی، عدم فعالیت با وجود بازار کار و معوق ماندن چند ماهه حقوق کارگران به طور جدی پیگیری می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، زهرا ساعی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و جمعی از روسای شوراهای اسلامی کار واحدهای تولیدی به منظور بررسی مسائل کلان جامعه کارگری شورای اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی در کشور بودند که با عقلانیت و مشی اعتدال و خردجمعی کارها را پیش می‌بردند که ما نیز باید آن را الگو قرار دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تشریح مسائل کارگران توسط دبیر اجرایی خانه کارگر و و چنگیز قاسمی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان‌شرقی گفت: در مجلس جدید با حضور نمایندگانی منتخب از جامعه کارگری کمیسیون اجتماعی و تشکیل فراکسیون کارگری فعالیت‌های خوبی برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان آغاز شده که بسیار امیدوارکننده است.

ساعی در ادامه با ابراز تأسف از وضعیت برخی کارخانجات استان آذربایجان‌شرقی گفت: مسائل این واحدها به ویژه در زمینه مدیریتی، عدم فعال بودن این کارخانجات با وجود بازار کار و معوق ماندن چند ماهه حقوق کارگران را به طور جدی پیگیری کرده و در این زمینه از مشارکت سایر نمایندگان برای نتیجه‌گیری بهتر بهره خواهم گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشکلات صندوق بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات این صندوق بحث بدهی‌های کلان دولت به تأمین اجتماعی بود که در لایحه برنامه ششم با تلاشی که صورت گرفت مصوب شد طی این برنامه بدهی دولت پرداخت شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این مصوبه این بود که دولت مکلف شد در هر سال اجرای برنامه 10 درصد این بدهی را پرداخت کند و همه آن را به سال آخر برنامه موکول نکند.

ساعی پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نیز طرح توجه به وضعیت زنان سرپرست خانوار را از دیگر اولویت‌های کاری خود در کمیسیون  اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواند و گفت: در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری به یمن وجود نمایندگانی شجاع نظیر آقای محجوب با جان و دل از حقوق کارگران و بازنشستگان دفاع می‌کنیم و یکصدا مشکلات آن را فریاد می‌زنیم.

وی با اشاره به مشکلات صندوق بیمه آینده‌ساز گفت: مشکلات این صندوق به طور جدی در کمیسیون اجتماعی مطرح شده و پیگیری می‌شود.

ساعی با اشاره به نگرانی‌های جامعه کارگری در زمینه اصلاح قانون کار گفت: به اعتقاد من باید ماده به ماده این لایحه اصلاحی را با نظر شرکای اجتماعی بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: البته در این بررسی باید توازن لازم بین صنعت و کارگران ایجاد شود دفاع از کارگران نباید به ضرر کارفرما و صنعت و توسعه صنعت نباید به له شدن منافع کارگران منجر شود و ضایع شدن حقوق آنان را در پی داشته باشد و اعتدال لازم در این زمینه ایجاد شود.
برچسب ها: زهراساعی ، مجلس ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: