جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
عجب شیر ما - شهردار تبریز گفت: 1 هزار میلیارد ریال برای بازآفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا در راستای تقویت زیرساخت های فرهنگی این شهر هزینه شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ازایرنا، صادق نجفی روز پنجشنبه در جمع مدیران و کارشناسان شهرسازی و معماری شهرداری تبریز افزود: مقبره‌الشعرا از گذشته‌های دور دارای بافت نابسامانی بود که هیچ تناسبی با پیشینه فرهنگی شهر و جایگاه صدها شخصیت فرهیخته مدفون در آن از جمله استاد شهریار را نداشت.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز خود را در حوزه فرهنگی شهر مسئول می‌داند و به همین علت با تحویل گرفتن مقبره‌الشعرا از متولی دولتی، احیا و بازآفرینی آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.
شهردار تبریز یادآوری کرد: مقبره‌الشعرا در شکل فعلی آن با در نظر داشتن تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز در زیربنای 11 هزار مترمربع طراحی شده است.
نجفی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تبریز با اهتمام ویژه‌ شهرداری مسیر تحول‌آفرینی را در پیش گرفته است.
وی گفت: در سال‌های اخیر بخش قابل‌توجهی از بودجه شهرداری تبریز به صورت مستقیم یا در قالب طرح ‌های مشارکتی به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر اختصاص داده شده و بخشی از نیاز قدیمی شهر در این خصوص در حال رفع است.
شهردار تبریز مرکز همایش‌های بین‌المللی را فیروزه طرح ‌های عمرانی شهر عنوان کرد و یادآوری کرد: مقیاس کلی این طرح در ابتدای امر، در قالب یک سالن همایش با گنجایش محدود طراحی شده بود.
نجفی افزود: این مرکز با در نظر داشتن افق گردشگری تبریز 2018 نیاز قدیمی شهر به یک مرکز مجهز و بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و شرایط خاص شهرک خاوران، طراحی آن در قالب یک پردیس وسیع، چندگانه و زیبا انجام شد.
وی گفت: این مرکز هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی، در عرصه 10 هزار متر مربع، با برخورداری از سالن‌های همایش یکهزار و 500، 700، 250 و 120 نفره، سالن‌های کنفرانس و گالری‌ها و فضاهای جنبی با 60 درصد پیشرفت در حال احداث است.
وی با اشاره به مشارکت شهرداری در احداث پردیس سینمایی قدس گفت: این سینما از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز شهر است که توسعه و احیای آن در قالب یک پردیس زیبا و مجهز، مورد توجه حوزه هنری شهر قرار گرفته است.
نجفی با بیان این‌که شهرداری تبریز، پشتیبان اصلی اجرای این طرح ارزشمند است، افزود: این طرح در خدمت توسعه مناسبات فرهنگی و هنری و میزبانی‌ رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی خواهد بود.
به گزارش ایرنا وی با بیان این‌که جهت‌گیری فرهنگی تبریز بدون نقش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری کامل نیست، اظهار کرد: شهرداری در هر نقطه از شهر که بارقه‌ای برای اعتلای فرهنگ و تمدن کهن‌شهر تبریز متصور بوده وارد عمل شده است و این روند را تا رسیدن به شاخص های مطلوب فرهنگی ادامه خواهد داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: