پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
ملکشاهی:
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس گفت: برگزاری علنی دادگاه‌های مفسدان اقتصادی موجب شفافیت در بررسی پرونده‌ها، جلوگیری از تکرار جرایم و بزرگ‌نمایی موضوعات خواهد شد.

به گزارش عجب شیر ما - الهیار ملکشاهی در گفت وگو با خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر علنی شدن دادگاه‌های مفسدان اقتصادی، گفت: در شرایط فعلی و بر اساس قوانین موجود انتشار محتوایی کار دادگاه های مفسدان اقتصادی و البته سایر تخلفات غیرمجاز است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از این رو پیش از صدور حکم دادگاه اجازه انتشار اخبار دادگاه در رسانه ها ممنوع است حتی نام مفسدان و متخلفان هم به صورت مخفف باید برده شود.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی طرح اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری اجازه انتشار محتوای دادگاه های مفاسد اقتصادی داده خواهد شد، تاکید کرد: هم اکنون کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون قضایی تصویب شده که در جلسات بعدی جزئیات آن بررسی خواهد شد.

وی دلیل اصلاح این ماده قانونی را شفاف سازی پرونده مفسدان اقتصادی دانست و گفت: برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی از بزرگ نمایی موضوعات و یا پنهان کردن تخلفات و مفاسد پیش آمده جلوگیری خواهد کرد، همچنین شفاف سازی محتوای این دادگاه‌ها در پیشگیری از جرایم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با علنی شدن نام کامل مفسدان اقتصادی و برگزاری علنی دادگاه‌های این افراد از تکرار جرایم جلوگیری کرده کما اینکه شفافیت پرونده‌های مفسدان اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

برچسب ها: مجلس ، قانون ، علنی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: