پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
در 6 ماه نخست امسال
عجب شیر ما - معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تنها حدود 50 هزار نفر گردشگر سلامت در نیمه نخست سال 1394 به آذربایجان‌شرقی وارد شده‌اند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، احمد حمزه‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح عملکرد معاونت گردشگری در سال‌جاری با تاکید بر ارتقای کیفی خدمات سفر  آن را زمینه‌ساز ‌افزایش کمی گردشگران دانست.

وی افزود: استانداردسازی مراکز و واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری و بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی از عمده فعالیت‌های معاونت گردشگری برای ارتقای خدمات سفر به گردشگران است.

حمزه‌زاده افزود: در نیمه نخست سال 1394 در مجموع 15 هتل و مراکز اقامتی در مراحل مختلف استانداردسازی قرار دارند.

وی گفت: 72 واحد مهمان‌پذیر، 31 واحد هتل و 16 واحد هتل آپارتمان و 14 واحد مهمان‌سرای دولتی در استان فعال هستند.

حمزه‌زاده از بازدیدهای نظارتی و پلمب 7 واحد اقامتی و رفاهی در نیمه نخست امسال خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: توجه ویژه به کیفیت خدمات سفر از دغدغه‌های این معاونت در سال‌های اخیر بوده و خوشبختانه در سایه اتخاذ تدابیر لازم، ستاد سفر استان آذربایجان‌شرقی نوروز امسال مقام دوم کشور درارزیابی ستاد خدمات سفر وزارت کشور کسب کرد.

حمزاده گفت: با توجه به اهمیت گردشگری در سند تدبیر و توسعه استان، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اقدام به تدوین سند تدبیر و توسعه گردشگری استان کرده و امید است تا در انتهای سه سال تعریف شده برای اجرای سند تدبیر و توسعه استان، خروجی قابل دفاعی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در هدف‌گذاری سند تدبیر و توسعه گردشگری استان سعی کرده‌ایم تا کمترین پرداخت و توجه را به کمیت داشته باشیم.

حمزه‌زاده افزود: معتقدیم ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران در بلندمدت بر بعد کمی گردشگری هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

اعلام عمده ضعف بخش گردشگری آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی معتقد است ضعف عمده استان آذربایجان‌شرقی و کشور در بخش گردشگری عدم معرفی کافی ظرفیت‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های کباب بناب، عسل و لبنیات سراب، انار مردانقم، سیب زنوز، سوارکاری قره‌قیه و عجب‌شیر و ... افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه است.

حمزه‌زاده افزود: به منظور معرفی و بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری زمستانی منطقه آذربایجان جشنواره‌هایی برای پاییز و زمستان نیز در نظر گرفته شده است.

 وی حضور موثر و موفق در نمایشگاه‌های خارجی را با هدف معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر تدابیر و اقدامات معاونت گردشگری برای فعالیت های برون مرزی عنوان کرد .

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ورود بیش از 50 هزار نفر گردشگر سلامت در نیمه نخست سال 1394 به آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: بیشترین گردشگران سلامت استان از کشور های جمهوری آذربایجان، جمهوری خود مختار نخجوان، شرق ترکیه و شمال عراق هستند.

وی توجه جدی به آموزش فعالان حوزه گردشگری در رابطه با بازاریابی و تبلیغات را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا معاونت گردشگری با هدف توانمندسازی فعالین حوزه گردشگری استان دانست که با استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه فعالان گردشگری استان روبه‌رو شده است.

حمزه‌زاده تصریح کرد: هر ماه یک کارگاه آموزشی تخصصی بیش‌بینی شده و از اواخر سال 1393 تا به امروز نزدیک به یک‌هزار و 500 نفر در قالب طرح توانمندسازی فعالان گردشگری آموزش دیده‌اند.

وی چگونگی تعامل بین جامعه میزبان و گردشگران را از اصلی‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری دانست که مورد غفلت واقع شده است.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به نقش مهم آموزش در بهبود خدمات گردشگری تاکید کرده و تقویت زیربنای فرهنگی را از دیگر ضرورت‌های جامعه میزبان برای حضور موفق‌تر در صنعت گردشگری دانست.

 وی  بی‌اعتنایی و یا پایین بودن آگاهی نسبت به داشته‌های فرهنگی را چالشی برای جوامع میزبان خواند و افزود: نادیده گرفتن فرهنگ بومی موجب افزایش تاثیرپذیری می‌شود، حال آنکه هدف گردشگران خارجی عمدتا برای دیدن فرهنگ و آداب رسوم و بناهای تاریخی سفر می‌کنند.

 حمزه‌زاده تقویت زیر بنای فرهنگی را منوط به همکاری و همفکری تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: باید آموزش‌های عمومی و تخصصی برای ارتقای فرهنگی جوامع میزبان جدی گرفته شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: