چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت:زمان برگشت وام روستایی آغازشده و از طرفی باید وام‌های زلزله در شهرستان‌های اهر و هریس لغو و یا تعلیق شود چون‌که مردم توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، عباس فلاحی باباجان در جلسه شورای اداری شهرستان اهر، هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در امورات مدیریتی را، مهم‌ترین عامل نفوذ آمریکایی‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: با رعایت خطوط قرمز تعیین‌شده، ایران به‌غیراز نام کشورهایی که در قانون برقراری ارتباط با آنها قطع‌شده قدم در عرصه تعامل با دنیا می‌گذارد.

وی افزود: آمریکا در قدم اول می‌خواست با زبان اقتصادی، به کشور نفوذ کنند و اخیراً، دستگیری 2 نفر جاسوس، نشان‌گر حضور آمریکا و استکبار در قلب جهان اسلام است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در منطقه، ادامه داد: بهره‌برداری از معدن مس انجرد، نه تنها برای بیش از 300 نفر جوان بیکار شغل ایجاد می‌کند، بلکه در رونق اقتصادی و پویایی شهرستان اهر نقش بسزایی خواهد داشت که باید در کنار این پروژه عظیم، به مسائل زیست‌محیطی نیز توجه شود.

فلاحی باباجان، به روند لاک‌پشتی فاز 2 و 3 سورتینگ شرکت غزال ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی نیمه کاری ماندن فازهای سورتینگ غزال ارسباران، بر سر مسائل و مشکلات اجتماعی موجود است که برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، بایستی از سرمایه‌گذاران حمایت‌های کافی شود.

وی روند اجرایی و ساخت جاده اهر – تبریز را نامطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: اقدامات انجام‌شده در فاز اول جاده اهر – تبریز کافی نیست و بایستی این فاز، سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، بابیان اینکه روند احداث کارخانه آهک هیداراته شهرستان اهر تسریع شود، اظهار کرد: معدن این کارخانه، سرشار از آهک هیداراته بوده که سرعت گرفتن در احداث کارخانه آهک نیاز و مواد اولیه معادن مس، فولاد و آلومینیوم منطقه تولید می‌شود.

فلاحی باباجان ضمن اشاره به اینکه عملیات اجرایی آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی شهرستان اهر راضی‌کننده نیست، یادآور شد: طی شش ماهه نخست سال گذشته راه ارتباطی 33 روستا آسفالت‌ریزی شده بود، امسال تخصیص قیر رایگان نسبت به سال قبل افزایش داشته ولی عملیات آسفالت‌ریزی به‌کندی پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه، کارخانه قند قانع علی‌رغم قول‌های داده‌شده هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، تصریح کرد: حدود 8 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای خرید و تجهیز کارخانه قند قانع اهر به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات اختصاص‌یافته که اکنون عدم بهره‌برداری جای سؤال است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: زمان برگشت وام روستایی آغازشده و بانک‌ها برای دریافت مطالبات خود توانایی مالی روستائیان را در نظر بگیرند و از طرفی باید وام‌های زلزله در شهرستان‌های اهر و هریس لغو و یا تعلیق شود چون‌که مردم توان بازپرداخت وام‌های زلزله را ندارند.

برچسب ها: زلزله ، اهر ، هریس ، وام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: