جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
با 927 طرح از 21 تا 24 آبان
عجب شیر ما - مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: 927 طرح در نمایشگاه سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی که از 21 تا 24 آبان برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی جهانگیری ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی با بیان اینکه باید بستر فعالیت لازم برای نخبگان باید تدارک دیده شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری روی جوانان و نخبه‌ها بهترین جواب و نتیجه را برای کشورمان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر به جای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های نفتی به نخبه‌ها و جوانان توجه کنیم، خواهیم توانست، علاوه بر جلوگیری از فرار مغزها به پیشرفت‌های بهتری نیز دست یابیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی ادامه داد: سال‌ها قبل طرحی در کشور به نام ژاپن اسلامی عنوان شد و این در حالی است که ژاپن در آغاز حرکت توسعه‌ای خود توجه به جوانان و نخبه‌ها را در اولویت قرار داد و نمایشگاه فناوری‌های نو نیز می‌تواند یکی از راه‌های آغازین برای شناسایی نخبه‌ها و حمایت از آنها باشد.

وی در ادامه سخنان خود بر اتصال میان حلقه‌های صنعتی و علمی تاکید کرد و افزود: این نمایشگاه 21 تا 24 آبان ماه و از ساعت 15 تا 21 خواهد بود و در برنامه افتتاح و بازدید از آن نیز مسئولان عالی کشوری و معاونان وزرا حضور خواهند داشت.

جهانگیری بیان کرد: 927 طرح در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در ثبت‌نام بیشتر طرح‌ها بر شناسایی طرح‌های قابل تجاری‌سازی تاکید داریم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته حرکت خوبی بود، اما در سال‌جاری تلاش شده تا نمایشگاه کاربردی‌تر و تخصصی‌تر باشد و طرح‌ها در منطقه تخصصی خود قرار می‌گیرند و از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا با تکمیل فرم‌های مربوطه با رویکرد کارآفرینی فناورانه حضور پیدا کنند.

جهانگیری اضافه کرد: کمک به بخش‌های اجرایی، صنعتی و تجاری در این نمایشگاه را از دانشگاه‌ها انتظار داریم و در این میان به غیر از سه دانشگاه بقیه دانشگاه‌ها همکاری خوبی نداشتند.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تاکید کرد: سال گذشته 2 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه نتوانستند این اعتبار را جذب کنند و این در حالی است که دولت هوشمندانه و با وجود مشکلات مالی از طرح‌های فناورانه حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار 70 طرح خارج از استان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و نمایشگاه به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند و از سال دوم رویکرد ملی و بین‌المللی کردن نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته صورت گرفته است.

جهانگیری تصریح کرد: جای چنین نمایشگاه‌هایی در کشور خالی است و می‌توانیم تبریز را به هاپ کشوری چنین نمایشگاه‌های مبدل کنیم و احساس ما این است که در برگزاری نمایشگاه به نسبت سال گذشته رشد کرده‌ایم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: در این نمایشگاه 16 زون به صورت تخصصی وجود خواهد داشت و مسئولان عالی اجرایی استان نیز در دبیرخانه این نمایشگاه حضوری فعال داشتند و سایتی نیز برای این نمایشگاه طراحی شده است.

وی از امکان داوری آنلاین در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: ثبت‌نام در این نمایشگاه مجازی بوده و تمام مراحل به صورت مجازی صورت می گیرد و علاوه بر دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها هم به این نمایشگاه دعوت شده‌اند که 9 فرمانداری و 4 دستگاه به دعوت ما پاسخ داده‌اند.

برچسب ها: نمایشگاه ، ربع رشیدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: