جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما – مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۶ مهرماه تا یکم آبان ماه ۱۰ صبح تا ۸ عصر در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای بازدید علاقه‌مندان کتاب افتتاح می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمد محمدپور صبح امروز در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهرماه یا آبان‌ماه هر سال شاهد رویداد بزرگ نمایشگاه کتاب در تبریز هستیم، اظهار داشت: امروز باید شاهد نمایشگاه بیست و پنجم بودیم ولی با وقفه‌های پیش آمده بین نمایشگاه‌ها، امسال نمایشگاه چهاردهم را برگزار می‌کنیم.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه در اقتصاد صنعت چاپ و نشر تأثیر بسزایی دارد، افزود: رقابتی بودن عرضه، نیازسنجی چهره به چهره مخاطبان و حرکت به سمت تأمین نیازهای مخاطب از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه بدون آگاهی عمومی دست یافتن به توسعه امکان پذیر نیست، گفت: رشد آگاهی عمومی، رشد فرهنگ عمومی و افزایش میزان مطالعه از کانال کتاب محقق می‌شود.

محمدپور ارتقای سطح مطالعه و کتاب‌خوانی را هدف اصلی این رویداد فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی را در هجمه شبکه‌های اجتماعی و مطالعه سطحی این شبکه‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب سهم مؤثری در سبد خانوار باید داشته باشد، ابراز داشت: نمایشگاه قدم بزرگی در این مسیر است تا میانگین مطالعه استان را ارتقا دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز از 26 مهرماه تا 1 آبان ماه 10 صبح تا 8 عصر در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برای بازدید علاقه‌مندان کتاب افتتاح می‌شود.

به گفته محمدپور 6 سالن با 21 هزار و 500 مترمربع فضای فیزیکی با حضور 950 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی این نمایشگاه برگزار می‌شود.

 وی ویژگی مهم این نمایشگاه را برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان در سالن‌های همجوار آن عنوان کرد و گفت: همزمانی ماه محرم با این نمایشگاه می‌تواند به ترویج فرهنگ قرآنی کمک فراوانی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به فراهم کردن تسهیلات لازم برای خرید آسان کتاب ابراز داشت: امسال با توافقی که با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفت 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد به مردم عرضه می‌شود.

محمدپور ثبت‌نام اینترنتی 360 میلیون تومانی بن کتاب را یادآور شد و گفت: میزان بن کتاب برای دیپلم و عموم 30 هزار تومان، فوق‌دیپلم و لیسانس 50 هزار تومان و بالاتر از فوق‌لیسانس 100 هزار تومان با تخفیف 20 درصد دریافت می‌کنند، ضمن اینکه ناشران نیز تخفیف 20 تا 30 درصدی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: 10 روز بعد از نمایشگاه هم بن کتاب‌ها اعتبار دارند و 12 کتاب‌فروشی بزرگ تبریز این بن‌ها را می‌پذیرند که حرکتی برای حمایت از کتاب‌فروشی بزرگ شهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی دوره گذشته بیش از 3 میلیارد تومان فروش کتاب داشتیم و بیش از 1 میلیون نفر از شمال غرب کشور از این نمایشگاه بازدید می‌کنند که بر اعتبار و توان این نمایشگاه افزوده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه صدور مجوز چاپ کتاب در استان تسهیل شده است، ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته 617 کتاب منتشر شد که در مدت مشابه امسال، 817 عنوان کتاب به چاپ رسیده است. 

وی آمار و سرانه مطالعه در استان را غصه‌دار دانست و گفت: میانگین کشور زیر یک ساعت است ولی آذربایجان شرقی 75 دقیقه است که تنها 15 دقیقه آن متعلق به مطالعه کتاب است که برای توسعه راهی جز افزایش سرانه مطالعه نداریم.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: