جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
عجب شیر ما – مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از ایجاد مدرسه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، در فاز اول 20 هزار نفر و در فاز دوم200 هزار نفر در دوره های مدرسه اقتصاد مقاومتی شرکت می‌کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حمید عباسی شکوهی که طراح و ایده پرداز مدرسه اقتصاد مقاومتی است، در خصوص طراحی مدرسه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: مدرسه اقتصاد مقاومتی در چارچوب یک پدیده فکری طراحی شده که مبتنی بر سه ضلع و مفهوم نظری، مبانی نظری اقتصاد مقاومتی، تهیه سند تدبیر توسعه استان و اقدام و عمل استوار است.

وی ادامه داد: مدرسه اقتصاد مقاومتی یک دوره عمومی خواهد داشت که در آن دروس خاصی توسط اساتید بنام کشور در حوزه های امنیت ملی و منافع ملی، پدافند غیر عامل، مفاهیم و کلید واژه های اقتصاد مقاومتی، بینش های اقتصادی و ... تدریس خواهد شد. این دوره برای مدیران میانی، کارشناسان عالی رتبه از حوزه های مختلف دولتی، عمومی و منتخبین بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد خواهد بود. دوره های مقدماتی و پیشرفته و عالی این مدرسه نیز با قبولی در دوره های عمومی امکان ادامه تحصیل خواهد داشت.

عباسی شکوهی خاطرنشان کرد: با فارغ التحصیلی از این مدرسه، جا یابی برای اشتغال بیش 100 هزار نفر امکان پذیر خواهد شد که تفاوت این مدرسه با سایر مراکز آموزشی در همین ایده و خلاقیت های مربوط به آن نهفته است. همچنین تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم آموزه های این مدرسه، آهنگ توسعه و پیشرفت را شتابان خواهد کرد.

وی افزود: باتوجه به انتخاب آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت اجرایی اقتصاد مقاومتی و ابتکار عمل مدیران استان در تهیه سند تدبیر توسعه استان، باید نظام فکری دیگری برای اجرایی کردن این ایده‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب سند تدبیر توسعه استان طراحی می‌شد که خوشبختانه با تشکل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان این ایده جامعه عمل پوشید.

عباسی شکوهیخاطرنشان کرد: نیروی انسانی فعال در این زمینه باید آموزش‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه استان را داشته باشند تا بتوانند از فضای پر جنب و جوش اقتصاد مقاومتی، کسب و کار را توسعه دهند تا فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر یک سیستم آموزشی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح و ایده ابتداً توسط بسیاری از مسئولان همچون دکتر جبارزاده، دکتر بهبودی، دکتر پورفیضی، سردار احمد جهانسری، سردار کبیری و دیگر دوستان مورد نقد قرار گرفت و در مرحله بعدی این طرح در حضور جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر رحمانی فضلی مورد توجه قرار گرفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: