پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به ضرورت توجه ویژه دولت به بخش فرهنگ تأکید کرد و گفت: اگر نصف بودجه زندان‌ها به بخش فرهنگ اختصاص داده شود، آمار تخلفات در جامعه کمتر می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه اصلی انبیاء تبلیغ رسالات الهی و خوف و خشیت الهی است، اظهار داشت: امروز وظایف انبیاء تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج)، متوجه مرزداران اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و علمای دینی و مذهبی است که باید مانع نفوذ شیاطین در نفوس انسان‌ها شوند.


وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که در جامعه اسلامی، تخلفات و جرائم اخلاقی نسبت به سایر جوامع خیلی کمتر صورت می‌گیرد، این مسئله زیر سایه تبلیغ دینی و تقویت اعتقادی توسط مبلغان بوده است.

آیت الله شبستری در ادامه با بیان اینکه مقام عبودیت مقام والایی است، ادامه داد: اگر خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد او را دین شناس می‌کند و علم فقه، علم فرایض و احکام الهی و علم اخلاق و عقاید از بهترین علوم است.

وی همچنین ادامه داد: دانشمندان غیردینی هم اگر با عینک مادی به مسائل نگاه نکنند و توجه داشته باشند که خالق حکیمی در بطن مخلوقات است، آن علم نیز فضیلت خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دین اسلام دین قاطع و دین شفافیت و صراحت است، تصریح کرد: منطق اسلام مشخص بوده و باید در همه زمینه‌ها محافظه  کاری را کنار بگذاریم و حقایق اسلام را به صورت صریح و شفاف به اطلاع جهانیان برسانیم چرا که جهان امروز تشنه حقایق اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان در جمهوری اسلامی نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز خدمات ارزشمندی داشته و باید داشته باشد چرا که مردم انتظار دارند که احکام دینی و علوم حوزوی در اختیارشان قرار گیرد.

آیت الله مجتهدشبستری در ادامه با بیان اینکه جای تأسف است که نیروی کافی در اختیار این سازمان نیست، ادامه داد: امروز خیلی از روستاهای کشور روحانی ندارد که جای تأسف دارد و از سوی دیگر نیز سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی نیز به دنبال فراگرفتن اسلام هستند.

وی با بیان اینکه باید به بخش فرهنگ توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: باید بیش از این به بخش فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که در شرایط حساسی به دلیل وجود هجمه‌های فرهنگی قرار گرفتیم و استکبار جهانی نیز انتظار این را نداشت که حکومتی شیعی بر سر حکومت آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی مخصوصاً از سوی دولت باید جدی گرفته شود و دولت بودجه فرهنگی لازم را در اختیار جامعه قرار دهد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد : اگر نصف بودجه زندان‌ها به بخش فرهنگ اختصاص داده شود، آمار تخلفات در جامعه کمتر می‌شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: