جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما – مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی از انتخاب 500 واحد تولیدی برتر در استان خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، حمیده علیزاده‌اشرفی امشب در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری همایش معرفی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان موسوم به «ایران تک» اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی اولین نمایندگی این سازمان است که با همکاری اتاق بازرگانی تبریز و مسؤولان استان این طرح را تا حدودی نهادینه کرده است.


وی افزود: در واقع ما یکی از ماموریت‌های مهم سازمان را ارزیابی و معرفی شرکت‌های برتر منطقه قرار داده‌ایم تا بدین وسیله بتوانیم نقشی هر چند کوچک در ارتقاء توانمندی‌های این شرکت‌ها و در نهایت توسعه اقتصادی منطقه و کشور ایفا کنیم.

علیزاده‌اشرفی خاطرنشان کرد: ما در سال 90 اولین دوره این همایش را با معرفی 100 شرکت برگزار کردیم و در سال دوم به معرفی 150 شرکت، سال سوم 200 شرکت و امسال 500 شرکت برتر را معرفی خواهیم کرد که به ما اعتماد کرده و مدارک و اسناد خود را در اختیار سازمان قرار داده اند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در سال اول برگزاری همایش، همان شاخص‌های فورتون 500 را مد نظر قرار دادیم ولی به تدریج این طرح را بومی‌سازی و نظرات کارشناسان و منتقدان را اعمال کردیم و امسال که چهارمین دوره برگزار می‌شود با استقبال مناسب شرکت‌ها مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: از شرکت‌های حاضر در طرح رتبه‌بندی و معرفی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

ارائه صورت های مالی دلیلی محکم بر برتری شرکت‌ها است

مسؤول دبیرخانه دائمی همایش «ایران تک» نیز به خبرنگاران گفت: ارائه دقیق اطلاعات و صورت‌های مالی خود دلیلی بر برتری شرکت‌هاست و نشان می‌دهد این شرکت‌ها ترسی از شفاف‌سازی ندارند.

محمدحسن خیرآور در تشریح جزئیات برگزاری همایش معرفی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان موسوم به «ایران تک» اظهار داشت: این همایش که هشتم مهرماه برگزار می‌شود، صرفا بخشی از طرح ایران تک بوده و دبیرخانه دائمی آن به صورت مستمر در حال بررسی و تحقیق هستند و کارشناسان مجرب حوزه اقدامات متعددی در طول سال انجام می‌دهند که خروجی همه این اقدامات در همایش مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام شرکت‌هایی که در لیست وجود دارند، برتر محسوب می‌شوند و ما در همایش با توجه به محدودیت‌های موجود از تعدادی از شرکت‌هایی که در راس جداول قرار می‌گیرند تجلیل نمادینی انجام می‌گیرند، افزود: تجلیل از شرکت‌ها نباید به یک همایش محدود شود بلکه لازم است، در رفتارهای روزمره جامعه نیز این تجلیل به چشم آید.

خیرآور اذعان داشت: امسال اتاق بازرگانی تبریز جهت برگزاری این همایش، نقشی بسیار فراتر از گذشته به عهده گرفته و رکن و پایه اصلی این همایش محسوب می‌شود؛ همچنین تمام نهادهای حاکمیتی مرتبط با اقتصاد به این طرح کمک کرده‌اند و یکی از دلایل اصلی تدوام و توسعه طرح همین مشارکت دستگاه‌های مختلف استان است.

رئیس هیأت مدیره سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: امسال ارزیابی شرکت ها در پنج حوزه رشد و بازدهی، اثربخشی در بازارهای بین‌المللی، اشتغال، استفاده هوشمندانه از دارایی‌ها، کیفیت خدمات و دارایی‌ها و بر اساس اطلاعات موجود و ارائه شده در صورت‌های مالی حسابرسی شده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این 500 شرکت در واقع تاثیرگذارترین شرکت‌ها در اقتصاد جامعه هستند که 355 هزار میلیارد ریال درآمد سالانه داشته و برای 118 هزار نفر شاغل مستقیم ایجاد کرده‌اند؛ بر همین اساس حمایت از این شرکت‌ها بسیار دارای اهمیت است و اگر این شرکت‌ها به بهترین نحو ممکن فعالیت کنند، بدون اینکه سرمایه‌گذاری جدیدی صورت گیرد، حداقل 30 هزار نفر به اشتغال منطقه اضافه خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: