جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
عجب شیر ما – رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن تبریز با بیان اینکه در سال های گذشته حضور بدون تخصص در بورس و سرمایه گذاری های کاذب موجب خسارت های زیادی برای جامعه شد، گفت: فرهنگ سرمایه گذاری در بورس باید اصلاح شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا صمد حسن زاده یکشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمان حاضر تالارهای بورس در تمام استان ها دایراست، از تلاش های دولت یازدهم در راستای اصلاح سرمایه گذاری در بورس قدردانی کرد.

وی اظهارکرد: از طریق بورس و با جمع آوری سرمایه های کوچک می توان گام های بزرگی در راستای توسعه کشور برداشت.
رئیس اتاق تبریز با بیان اینکه امروز بزرگ ترین دغدغه همه بیکاری و رکود اقتصادی است، گفت: بیکاری زمانی حل می شود که صادرات درصدر امور باشد .
حسن زاده با اشاره به اینکه در کشور ما هم سرمایه های بزرگ انسانی و هم توانمندی های مادی وجود دارد، افزود: هیچ وقت به فکر حضور در بازارهای جهانی و صادرات نبودیم در حالی که بخاطر توانمندی های تولیدی مان می توانیم در بازارهای جهانی موثر باشیم.
وی با تاکید بر افزایش صادرات و توجه شرکت ها بر اولویت دادن به امر صادرات خاطرنشان کرد: امروز در تمام معادن کشور فرصت های بزرگی داریم که نیاز به سرمایه بیشتر نیست بلکه با توان علمی و دانش جوانان می توانیم کارهای ارزنده ای انجام دهیم.
دبیر همایش معرفی برترین شرکت های منطقه آذربایجان هم با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در انتخاب و معرفی 500 شرکت برتر گفت: اشتغالزایی و کیفیت خدمات و محصولات تولیدی مهم ترین شاخصه انتخاب شرکت برتر است.
محمدحسن خیرآوربا بیان اینکه تمام شرکت های حاضر در این همایش از نظر ما برتر هستند، افزود: دبیرخانه در طول سال مشغول ارزیابی عملکرد شرکت هاست و شرکت هایی که به شاخص های مورد نظر دست می یابند، تجلیل می شوند.
وی با بیان اینکه ارزیابی های مختلفی در 18 حوزه مختلف صورت گرفته است، اظهار کرد: رشد و بازدهی، اثر بخشی در بازارهای جهانی، ایجاد اشتغال، استفاده هوشمندانه از دارایی ها و کیفیت خدمات و محصولات از جمله شاخص های اصلی ارزیابی شرکت های برتر منطقه است.
خیرآور یکی از معیارهای انتخاب این شرکت ها را فروش بالای 40 میلیارد ریال در سال دانست و خاطرنشان کرد: درآمد 500 شرکت حاضر در سال گذشته در مجموع 355 هزار میلیارد ریال بود که برای 118 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
دبیر چهارمین همایش معرفی شرکت های برتر منطقه آذربایجان از افزایش 30 درصدی مشارکت شرکت ها در همایش امسال نسبت به پارسال خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد 207 شرکت در همایش حضور داشتند که امسال به 500 شرکت برتر ارتقا یافته است.
وی یکی از ظرفیت های مهم این شرکت ها را اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: اگر این شرکت ها هوشمندانه عمل کنند، در کمتر از یک سال می توانند زمینه اشتغال چند هزار نفر را فراهم کنند.
سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و همچنین نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی در 3 استان آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان، چهارمین دوره طرح معرفی برترین شرکت های منطقه آذربایجان را در مهر ماه سال جاری برگزار می کند.
شرکت های حاضر در این طرح مشتمل بر 500 شرکت فعال در گروه های صنعتی مختلف است که دارای فروش بالای 40 میلیارد ریال در سال 94 هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: