جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
فرمانداری بناب خبر داد
عجب شیر ما - فرماندار بناب از جمع‌آوری تمام قلیان‌سراهای بناب طی چند سال آینده خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، ولی‌الله فرج‌الهی شامگاه یکشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بناب با اشاره به برنامه‌های دولت جهت ایجاد تسهیلات برای افزایش ازدواج جوانان در کشور اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با افزایش سقف وام ازدواج به 100 میلیون ریال گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است و این در حالی است که در شهرستان بناب شاهد افزایش ازدواج نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی افزود: طی 5 ماه گذشته 304 نفر از مزدوجین در این شهرستان موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند که امیدواریم با شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات مزدوجین تا پایان سال با اتمام بحث نوبت‌دهی شاهد پرداخت به روز این تسهیلات باشیم.

فرماندار بناب همچنین با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها که اقدام به بلوکه کردن 10 الی 20 درصد وام ها می‌کنند، گفت: این کار خلاف مقررات بوده و در صورت مشاهده از ناحیه هر بانکی نسبت به آن برخورد اقدام خواهد شد.

فرج‌الهی سپس با اشاره به ضرورت پایین آوردن سن ازدواج در جامعه تأکید کرد: هر قدر سن ازدواج در جامعه افزایش یابد به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی جوانان را تهدید خواهد کرد، بنابراین لازم است مسئولان در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی همچنین با اشاره به تهدیدات متعدد در جامعه برای ضربه زدن به جوانان خاطرنشان کرد: آسیب‌های متعددی در کمین جوانان است که از جمله این آسیب‌ها اعتیاد است که ریشه آن نیز به سیگار و قلیان برمی‌گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب خبر خوشی را هم در این ارتباط داد و اظهار کرد: با اتمام مهلت پروانه کسب قلیان‌سراها در بناب پروانه هیچ یک از آن ها تمدید نمی‌شود و ظرف چند سال آینده هیچ قلیان‌سرایی در بناب فعالیت نخواهد کرد.

فرج‌الهی همچنین اعتیاد جوانان به استفاده از فضای مجازی را از دیگر مشکلات و آسیب‌های جدی برای خانواده‌ها برشمرد و گفت: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی بایستی با ایجاد و راه‌اندازی کانال‌های متعدد و دادن آموزش‌های لازم جوانان را به سمت استفاده صحیح از این فضا ترغیب کنند.

وی یادآور شد: براساس آمارهای موجود یکی از معضلات اساسی برای از هم گسستن خانواده‌ها استفاده ناصحیح از فضای مجازی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: