چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تمهیدات مدیریت استان در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، اعلام کرد: طی دوره سه ساله دولت تدبیر و امید تعداد 217 پروژه در این استان به بخش خصوصی واگذار شد.
به گزارش عجب شیر ما به نفل از روابط عمومی استانداریمحمدصادق پورمهدی در جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با حضور معاون اول ريیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: این واگذاری ها طبق قوانین و مقررات مربوط به برنامه های پنج ساله و بودجه سالانه و به غیر از ماده 27 واگذار شده اند که رقم بسیار مناسبی برای آذربایجان شرقی به شمار می رود.

وی ، مجموع پروژه های نیمه تمام قابل واگذاری در آذربایجان شرقی را 460 پروژه اعلام کرد.

پورمهدی ، بهره برداری از تعداد 6 هزار پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی طی سه سال اخیر در آذربایجان شرقی را از جمله اقدام های دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: برای اجرای آنها 75 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تعداد مصوبات هیات دولت در جریان سفر استانی سال گذشته را 24 عنوان اعلام و اظهارکرد: برای این تعداد پروژه 10 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود که در سال گذشته 50 درصد این مبلغ تخصیص یافت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم در فرصت باقی مانده از سالجاری بقیه اعتبارات به طرح های مصوب سفر هیات دولت تخصیص یابد.

پورمهدی ، میانگین پیشرفت فیزیکی طرح های مصوب سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی را 76 درصد اعلام کرد.

وی با ابراز گلایه از اینکه 99 درصد اعتبارات ملی طرح های استانی در اختیار دستگاه های اجرایی مرکز و تنها یک درصد این اعتبارات در اختیار استان ها است، گفت: استانداری ها هیچ اختیاری برای 99 درصد ندارند، در حالی که بیشترین حجم کاری و اقدام عملی این طرح ها مربوط به تصمیم گیری های استانی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ، همکاری بیشتر دستگاه های مرکزی با استان ها را خواستار شد و افزود: اگر از فرصت ها و ظرفیت های استانی برای هزینه کرد اعتبارات یاد شده بهره برداری شود، سرعت کارها بسیار بیشتر خواهد بود.

پورمهدی معطل ماندن پروژه ملی آزاد راه تبریز - بارزگان و تالار شهر تبریز را از جمله نتایج بارز بروز ناهماهنگی بین استان ها و وزارتخانه ها بیان کرد.

وی گفت: در حالی که شهرداری تبریز آماده تحویل پروژه تالار شهر بود و می خواست این طرح را با هزینه 200 میلیارد ریالی به اتمام برساند، به دلیل بروز یکسری مشکلات در وزارت راه و شهرسازی ، مدت سه سال است این طرح معطل مانده و به همین دلیل هزینه های اجرایی آن به بیش از 500 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

پورمهدی ادامه داد: زمانی راه آهن تبریز- میانه اولویت شماره یک راه آهن جمهوری اسلامی بود اما امروز شاهدیم که این پروژه بنا به دلایلی معطل مانده و روند پیشرفت آن مناسب نیست.

در این نشست که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد وی از معاون رئیس جمهوری درخواست کرد مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی و طرح های عمرانی آذربایجان شرقی را مورد توجه قرار داده و نسبت به تزریق منابع مالی مورد نیاز مساعدت های لازم را به عمل آورد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: